Hiába azonban a számtalan meglepetés, a mi szívünk csücskének mégiscsak az új Audi TT tekinthető, ami kiváló magyar szakemberek közreműködésével kerül szalagra Győr folyamatosan fejlődő gyárkomplexumában. A külsőről persze hosszasan lehetne értekezni és vitatkozni, de tény, hogy a típus harmadik generációja már rég levetkőzte magáról a TT kezdeti kerekded báját, melynek helyére sportos vadság és kimért agresszió került.
Ezt a hatást elsősorban az első fényszórók szűkebbre szabásával érték el a tervezők, ami baljós tekintetet kölcsönöz az újdonságnak. Az Audira jellemző további trükkök már ismerősek: éles fénytörő övvonal emeli ki a hangsúlyos kerékjárati íveket, az arányok játékával pedig szélesebbnek és laposabbnak is hat az autó, ami 120 km/h-s sebesség felett kiemelkedő hátsó légterelővel int majd búcsút a megelőzötteknek.
Bár az összbenyomás változott, a dimenziókban egyedül a tengelytávolságban módosultak releváns mértékben, ami 37 mm-rel, kicsit több mint 2,5 méterre nyúlt meg – ezzel vélhetően még kisebb alulkormányozottsági hajlamot eredményezve. A hosszúság mindazonáltal szinte változatlan (4,18 m), így pedig a kisebb túlnyúlásoknak köszönhetően nagyobb önbizalommal veselkedhetünk majd neki a fekvőrendőröknek. További érdekesség, hogy a TT minden esetben szériában kapja majd meg a xenon fényszórókat, felárat pedig csak a LED-es egységekért kérnek majd a forgalmazók.
A lényeg azonban a felszín alatt marad. Egyrészt az acél-alumínium ötvözetek és a polimerek széleskörűbb használata 50 kg-os fogyókúrát eredményezett, másrészt az utastér kialakításával és az interfészek reformjával új utakra lép az Audi. A középen elhelyezett kijelzővel leszámol hát a gyártó, hogy a műszerfal 12,3 hüvelykes monitorja jeleníthesse meg úgy a vezetéshez szükséges információkat, mint a szórakoztató és kényelmi berendezések funkcióit. Az egyes megjelenítések között a kormánykerékről is választhatunk, míg a második fő kezelőszerv szerepét az érintőpados MMI veszi át. A letisztult és már-már minimalista környezetben is igazi finomság, hogy a légkondicionáló berendezés tekerőkapcsolói és kijelzői a légbeömlők közepére kerültek.