A Hyundai mérnökei otthon vannak a miniautók kategóriájában. Bár nálunk csak másodhegedűs szerepet játszik az i10 a forgalmazó kínálatában, a típus világszerte nagy népszerűségnek örvend. Így az új generáció létrehozásával sem törtek kisebbre az alkotók: a miniautók piacán kívántak jelentős sikert aratni, és nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom, hogy már ránézésre is szépen alakítottak.
Esetünkben a narancssárga színben pástra lépett versenyző azzal a kihívással is találkozott, hogy tesztelője először ült a dél-koreai gyártó egyik autójába, amiről eddig csak szubjektív külső tapasztalatai voltak. Karakteres formavilág, kiugró szögek, hatszögletű hűtőrács és masszív útfekvés jellemzi az autót, játékos elemekkel, szép kerekekkel tarkítva. Már az első pillanatban is rokonszenves volt, de akárhányszor találkoztam a parkolóban az i10-zel, mindig mosolyra csábított.
A tesztautó matricái némileg zavaróan hatottak, de a katalógus szerinti színválaszték minden vásárló számára élvezetes választékot nyújt majd. Az opcionális LED-es nappali menetfény csak emeli az összképet, a karosszériába simuló lámpatestek szépen íveltek elől és hátul egyaránt.
Az ajtót kinyitva meglepően nagy belső tér fogadja a szemlélőt, ráadásul a gyáriak ígérete szerint 1,89 méteres felnőttek számárára áll rendelkezésre hely személyenként, amelyet szerkesztőségünk magasabb férfi tagjai készségesen megerősítettek. A belső világ élénk és megkapó a váltakozó színhasználatnak köszönhetően. Jelen esetben tesztalanyunk Comfort felszereltségi szinttel érkezett, amely értékarányos 350 000 forintos felár ellenében lehet a miénk. Megéri azonban a többletköltség, a vidám színek számos kellemes pillanatot szereznek majd a sokadik alkalommal is, ráadásul a pluszfelszereltségek mellett az érdekes és finom opciók is csak ezen a szinten elérhetők.
Vesszőparipám az ülés, de most nem lehet kifejezett panaszra ok, elég széles az ülőpad, miközben oldalra is tart, és nemcsak hölgyeknek lehet kényelmes. A hátul ülőkre is gondoltak, a fejtér optimálisan lett kialakítva, nincs szűkös kabinérzés, és két ISOFIX rögzítési pont is jár a gyerekeknek. Az autóban az anyaghasználat jobb a vártnál, a gyáriak igyekeztek mérsékelni a kellemetlen műanyagokat. Ezekkel leginkább a műszerfalon találkozhatunk, azonban a kombinált színhasználat miatt sikerül erről a figyelmünket elterelni és a praktikumra irányítani, amiben a kis Hyundai női szemmel is jól teljesít. Az alapból műanyag kormányt – mely tapintásra olcsóságot sugall – csak 95 ezer forint ellenében, az ülésfűtést is megrendelve száműzhetjük. A volán használatát tekintve vezetés közben némi ponttalanságot, a szervózás túlzott és nem egyenletes érzékenységét észlelhetjük.