Elmúlik a világ dicsősége; szégyenfolt a Rolls-Royce öltönyén – sokan így vélekednek az autógyártók elitkategóriájában megvalósult technikai változásokról, ám a hibrid luxuslimuzinok eljövetelét közel sem kell ilyen radikálisan kezelni. A technika fejlődik, s manapság már egyik konstruktőr sem engedheti meg magának, hogy ne a legmodernebb hajtásláncot válassza.
A hírt, miszerint konnektorról is tölthető hibrid modellek egészítik ki hamarosan a patinás brit gyártó palettáját, a Rolls-Royce első embere, Torsten Müller-Ötvös osztotta meg a médiával a genfi autószalon forgatagában. A vezérigazgató szerint két éven belül már elkerülhetetlen lesz a hibrid modellek hadrendbe állítása, ami nem feltétlenül a vásárlói igényekhez fűződik, sokkal inkább a kibocsátást szabályozó normák miatt szükséges lépés.
Müller-Ötvös egyelőre kizártnak tartja, hogy Emily teljesen elektromos autó orrán díszelegjen. Elmondta, hogy a 102EX néven korábban bemutatott, 71 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral és 395 lóerő teljesítményre, 800 newtonméter csúcsnyomatékra képes elektromotorral felvértezett prototípus megosztotta a márka ügyfeleit. „A Rolls-Royce nem köthet semmiféle kompromisszumot, és a töltési idő, valamint a hatótávolság elfogadhatatlan lett volna a vásárlóink számára. A hibrid technológia esetében nincsenek ilyen negatívumok” – indokolta a cég álláspontját.