A svájci seregszemlén, a BMW standjának hátsó szegletében, az emeleten áll egy 7-es BMW. Hátulján Individual felirat díszeleg, a veséit színezüst borítja, a kilincsein és a belső műszerfali betétein pedig kivert ezüst díszeleg. „Egyedi megrendelés” – magyarázza Carsten Pries, aki a bajor gyártó legizgalmasabb sportautói mellett a leginkább egyedi modellekért is felel. „Egy ezüsttel foglalkozó vállalat fordult hozzánk, hogy a hagyományos Individual kínálatunknál többre vágynak. Mi pedig örömmel eleget tettünk kérésüknek.”
Mint később megtudtuk, az ilyen módosítás még csak nem is számít a radikális kérések közé, ám míg idáig eljutottunk, igyekeztünk az elegáns, jókedvű úriemberből minden információt kifacsarni az M részleg terveivel kapcsolatban. Az ihlet adott volt, ugyanis alig pár autónyira tőlünk a BMW M3 legújabb generációja csalogatta a látogatókat, immár M4 nevet viselő kupé testvérével együtt.
Miközben objektíven nézve az új széria ezúttal is hatalmas előrelépést jelent, némi kritikát is kapott a BMW, amiért alulmaradt a teljesítményháborúban. A 430 lóerő minden, csak nem kevés, ám a leggyengébb konkurensek már 450 lóerőnél tartanak, néhányan pedig már az 500 lóerős határt készülnek átlépni. „A kulcs a tömeg/lóerő arány” – világított rá Carsten. „Az új M3/M4 teljesítménye emelkedett, miközben tömegét a szénszál, a magnézium és a könnyű súlyú acél felhasználásával alacsonyan tartottuk. Ez pedig olyan vezethetőséget és dinamikát biztosít, amelyet az erősebb, ám 200 kilóval nehezebb konkurensek nem képesek elérni.”
Ahogy ő is kiemelte, a puding próbája az evés, mi pedig már alig várjuk, hogy belekóstolhassunk az újdonságba, a nemrégiben nálunk járt előd ugyanis mindmáig potens, izgalmas autónak bizonyul.
Ha már M4, Carsten Pries arról is biztosított minket, hogy fejlesztői központjukban egészen kész állapotban sorakoznak a modell nyitott változatai, melynek köszönhetően már az idén élvezhetjük majd tető nélkül a sorhatos muzsikáját. Mivel – főleg a tengerentúlon – komoly piaci siker volt az X5/X6 M, ezért az új generációból is elkészül a vérmes kiadás. Ahogy a BMW tovább bővíti a portfólióját, úgy terjeszkedhet majd az M modellek sora is. A 4-es Gran Coupé érkezésével valószínűleg újabb M modellt is üdvözölhetünk majd hamarosan, ám ezt Carsten nem erősítette meg.
Ami az i modelleket illeti, az M GmbH segédkezett a fejlesztésnél – nevezetesen az i8-ról van szó –, de ennél szélesebbre nem kívánják nyitni az együttműködést. „Nem kívánunk 918 példányra korlátozott versenylabort piacra dobni, amivel technológiai kutatásokat végzünk” – kacsintott Carsten a Porsche stand irányába. „Helyette inkább a szélesebb körben elérhető M-es modellekre helyezzük a hangsúlyt és azokból igyekszünk minél többet kihozni.” Vagyis egy potenciális M1 utódra hiába is várunk, mint ahogy az elektromos hajtáslánc is jó darabig biztosan távol marad az M-es modellektől. A szénszál alkalmazása viszont egyre nagyobb teret nyer majd.