Lefelé nyit a Jaguar: havidíjas XF és ősszel XE

Egyre nagyobb erőbedobással igyekszik érvényesülni a Jaguar.

Szabó Péter
2014. 03. 22. 21:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindezt alátámasztja a hazai importőr kezdeményezése, melynek értelmében már havi díj ellenében is a miénk lehet egy új Jaguar XF. Jaguar XF, akár kombiként, 2,2 literes, 163 lóerős dízellel, gondtalanul, havi 209 900 forinttért? Mostantól ezt kínálja a brit márka, amely a 4 év garancia – 4 év ingyenes karbantartás programjával eddig is igyekezett a tartós értékre, valamint a flottás vevők kívánságaira helyezni a hangsúlyt. A felső középkategóriás modell havi díjának kifizetésével gyakorlatilag gondtalanul használhatjuk új autónkat, mindössze az aktuális útdíjakról (autópálya-matrica), valamint az üzemanyagról kell gondoskodnunk.

Minden más a forgalmazót terheli, legyen az biztosítási költség, téli gumiabroncs, vagy karbantartás. A 4 éves vállalási periódus lejártával pedig lehetőségünk van az autó megvásárlására maradványértéken – vagy ha úgy tartja kedvünk, át is ülhetünk egy újabb modellbe. Nem csak a költségek tekintetében, de a modellkínálattal is hangsúlyozni kívánja a Jaguar, hogy elérhető prémium terméket kínál.

A márka következő sikervárományosa – az XE – az új filozófia jegyében a középkategóriában indulva lefelé bővíti a kínálatot, felvéve a harcot többek között a Mercedes C osztállyal vagy az Infiniti Q50-nel. Ehhez a teljesen új platform és a kategóriában eddig még nem látott teljesen alumínium karosszéria lesz segítségére, amelyet erőforrások új generációja mozgat majd. A különösen hatékony motorokkal a 4 literes fogyasztás elérése is teljesülhet, miközben a kimondottan dinamikusnak ígért típus csúcsverziójával akár 300 km/h-ig is gyorsulhatunk.

A sokszínűség garantált, az új formákról pedig a gyár ízelítő videója árulkodik. Az újdonságot először a szeptemberi párizsi autószalonon láthatjuk majd, az építkezést pedig az alapoktól kezdte a márka: a teljesen új, alumínium platform és a négyhengeres motorcsalád később további modellekben teljesedik ki. Az F-Type története sem áll meg a kupé bemutatkozásával. A Project 7 koncepció alapján érkezhet majd a Speedster változat, amely a márka talán legradikálisabb és egyben legkívánatosabb modellje lesz. Mellé kétliteres turbómotor érkezik a modellsorozat kínálatába 300 lóerővel, 2016-tól pedig egyes források az összkerékhajtás elérhetőségét sem zárják ki.

Ugyanebben az évben érkezik majd az XF második generációja, amely nem meglepő módon az XE platformját kapja majd meg. A külső méretek terén nem tapasztalunk majd növekedést, ám térkihasználása jobb lesz, miközben a fejlett technikai megoldások mellett az alacsony tömeg biztosít fokozott dinamikát, kényelmesebb futóművet és magasabb fokú hatékonyságot.

Bár a Jaguar 2+2-es kupéja, az XK az idén búcsút int a sorozatgyártásnak, az új generációra sem kell sokat várni. Az F-Type hosszított alapjaira épülő modell magasabb pozíciót foglal majd el a jelenlegi változaténál, így nagyobb és még jobban luxusra kihegyezett lesz – de persze a vérmes XKR kiadás sem marad el. Érkezésének évében, 2017-ben mutatkozik majd be az XJ konzervatívabb utódja, amelyről egyelőre nagyon keveset tudunk. Egy biztos: a jobb térkihasználás az egyik leghangsúlyosabb helyet foglalja majd el a fejlesztési szempontok között, miközben egyes pletykák már egy kupé verziót is rebesgetnek. Végül, de nem utolsó sorban a márka 2020-ra tervezi szereplésének kezdetét a kompakt kategóriában. A prémium német trióval és japán duóval versenyző brit modell valószínűleg szintén elsőkerék-hajtást kap, amelyet felár ellenében lehet majd összkerékhajtássá bővíteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.