Az újabb modelleket tekintve szinte minden megváltozott az oroszlános gyártó háza táján, a 206 CC és a 207 CC utódja is nagyban eltér majd az elődök megoldásaitól. Egy közös pontjuk persze biztosan lesz, méghozzá az, hogy az újdonság is biztosítja a szellős autózás lehetőségét, ám ezúttal a nehézkes elemektől megszabadulva, a keménytető helyett a sokkal tradicionálisabb vászonos megoldást választották a Peugeot mérnökei.
Természetesen számos logikus indokkal magyarázható, hogy miért választották a vászontetőt a szakemberek. A kedvezőbb költségek és a kisebb tömeg mellett a mai, háromrétegű vászontetők szinte ugyanazt a szigetelést képesek nyújtani, mint a keménytetős megoldások, így a kupé-kabrió kialakítás előnyei gyakorlatilag lényegtelenné válnak – és így lehet, hogy a CC nevet is el kell felejtenünk.
A 208 kabrió esetében a tetőmozgatás automatikus lesz, így a csomagtartó mérete minden bizonnyal csökkenni fog, hogy legyen hely az összehajtogatott fedőnek és az azt mozgató elektromotoroknak. Az erőforrások tekintetében valószínűleg semmi újdonságot nem tapasztalhatunk majd, leszámítva, hogy a kabrió megkaphatja a GTI 200 lóerős motorját is. A nyitott modell a 2015-ös frankfurti autószalonon mutatkozhat be, majd a gyártás rögtön ezek után megkezdődhet, és az előrejelzések szerint alapáron körülbelül 5,8 millió forint környékén indulhat az újdonság.
Nem a Peugeot az első gyártó, amely a keménytetőt vászonra cseréli, hiszen a legfrissebb hírek szerint a Mercedes-Benz SL következő sorozata is ezzel a megoldással készülhet.
Nagy kérdés, hogy a Peugeot folytatni tudja-e menetelését, és a 208 kabrió változata hozza-e az elvárt sikereket. A gyár a kisautó után minden bizonnyal nekiesik majd az új 308 kabriósításának is, de ez még a jövő zenéje.