„A termékeink iránti nagy keresletnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes–Benz gyár májustól a nap 24 órájában, azaz három műszakban fog autót gyártani. Az elmúlt hónapokban minden lehetséges műszakmodellt megvizsgáltunk, és végül arra a döntésre jutottunk, hogy az előre forgó három műszakos modell a legmegfelelőbb az optimális termelés számára” – mondta Frank Klein, a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A Mercedes–Benz kompaktautó-generációjának gyártása az A, B, CLA és GLA osztályokkal a rastatti és kecskeméti üzemben továbbra is teljes erőbedobással folyik. Kecskeméten a B és a CLA osztályokat gyártják, ez utóbbi modell kizárólag a magyarországi üzemben készül. A nagy kereslet miatt az elmúlt évben mindkét gyár több szombati napon is termelt. Ez a rugalmas, szorosan a piaci igényekhez igazodó üzemeltetés – függetlenül a kecskeméti harmadik műszak bevezetésétől – az idei évben is tovább folytatódik. 2013-ban Kecskeméten több mint 109 000 jármű készült.
Az időközben több mint 3000 magyar munkavállalót foglalkoztató gyár ismét a régió legvonzóbb munkáltatója lett a legfrissebb kutatások szerint – köszönhető ez többek között annak az úttörő kezdeményezésnek is, hogy a vállalat magyar partnerekkel közösen, német mintára meghonosította a duális szakképzést és a duális főiskolai képzést.
Az új Mercedes–Benz kompaktautó-generáció továbbra is igen keresett a vevők körében: februárban a Mercedes–Benz 28 211 járművet adott el az A, B és CLA osztályokból, ez egynegyeddel több, mint az előző év hasonló időszakának darabszáma (+27,4 százalék). Az év eleje óta 55 409 ügyfél választott Mercedes–Benz kompaktautót (+29,7 százalék). További növekedés várható a negyedik kompaktmodell piaci bevezetésének köszönhetően: a GLA március 15-étől már elérhető a piacokon. Elsősorban az A és a CLA osztályokkal nyitott a márka új ügyfelek felé: minden második ilyen modellt vásárolt Mercedes-ügyfél korábban más autógyártók termékét vezette.