Német-francia igások: itt az új Vivaro és Trafic

Az Opel és a Renault házasságából született kisbuszok, a Vivaro és a Trafic mind a mai napig népszerűek.

Kenéz Tibor
2014. 03. 21. 6:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német és a francia gyártó is lehullatta a leplet a közös alapokra építkező nagyterűjük új nemzedékéről. Az Opel a robusztusságot és az eleganciát hangsúlyozza a hűtőrács krómozott betéteivel, valamint az agresszívra húzott ködfényszórókkal, a Trafic esetében a fekete betétek és a jámbor tekintet lett a befutó, melyet a hatalmas emblémával dobtak fel a formatervezők.

A külső tekintetében csak az orr-résznél tetten érhető különbségek ellenére a két autó karaktere sokkal nagyobb eltérést mutat, mint az előző generáció esetében.

A sziluett nem sokat változott, noha ezt nem is várjuk el ebben a kategóriában, de ettől függetlenül továbbra is könnyedén felismerhető a páros. A kocsik oldalán található hangsúlyos törésvonallal – mely egyébként az Opel öröksége – némi dinamikát is próbáltak csempészni a kisbuszok formatervébe. További látványelemként megjelenik még a manapság már kötelező ledes nappali menetfény, mely az első fényszóróban kapott helyet.

A belső térről egyelőre semmilyen hivatalos információ nem érkezett, de abban biztosak lehetünk, hogy a konkurensekhez hasonlóan a német-francia párosban is jobb minőségű anyagokkal találkozhatunk majd. A kétféle karosszériaváltozat továbbra is megmarad, mindkét változat 22 centiméterrel haladja meg az előző sorozat méreteit. A normál verzió közel öt méter hosszú, a nyújtott variáns ezt 40 centiméterrel haladja meg. Az autó magasságát illetően is van választási lehetőségünk. És természetesen továbbra is többféle elrendezéssel lesznek elérhetők a modellek: kilenc üléssel szerelt személyszállítótól a dupla kabinos kisáruszállító verzióig bárhogyan megrendelhetjük a Traficot és a Vivarót – pont, ahogyan az előző széria esetében.

A két típust kizárólag 1,6 literes szimpla és dupla turbós, takarékosnak ígérkező dízelekkel lehet majd megrendelni, nagy valószínűséggel mindkét esetben kétféle teljesítményszinttel.

A Vivarót egyébként az angliai Luton városában fogják gyártani, a Traficot a Franciaországban található Sandouville-ben. Alig várjuk már, hogy a részletekről is beszámolhassunk, addig be kell érnünk ezekkel a képekkel és adatokkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.