A japánok az ígéretes Aygo új generációjának segítségével mutatják be, hogy a kisautózás lehet öröm is egyben. Ennyire sokrétű és különböző stílusban fogant kisautót aligha láttunk egyszerre, a franciák és a japánok izgalmas, látványos újdonságokkal előlépve bizonyítják, hogy az unalom már rég a múlté.
„Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek” – mondja David Terai, az új Aygo főmérnöke. „Az A-szegmens autóinak legfőbb vonzerejét hagyományosan a praktikumuk és kompakt kialakításuk jelenti – és persze az árcédulájuk. Csakhogy az esetek túlnyomó részében ezekből az autókból hiányzik a csábítás. Egyszerűen kevés olyan dolgot kínálnak, ami miatt az ember tényleg vágyik rájuk, ami miatt újra meg újra fellapozza a brosúrát, míg végül úgy dönt, hogy éppen ezt az autót veszi meg. Ezeknél az autóknál a dizájn másodrendű kérdés, ráadásul a felszereltségük sem túl bőséges.”
Az új Aygo dizájntémájának neve J-Playful, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. Az orr-rész új, látványos X dizájnjától kezdve az autó személyre szabását szolgáló opciók hosszú soráig az új Aygo a vásárlók örömét szolgálja, élményt ad – mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja ki a saját példányát.
A tágasabbnak ígérkező utastérben vidám, modern kialakítású műszerfal és innovatív kiegészítők gondoskodnak a kényelemről. A korábbi modellekhez képest a leginkább szembeötlő az X-touch multimédia-rendszer 7 hüvelykes érintőképernyővel. Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, és a csomagtér befogadóképessége is 29 literrel, 168 literre nőtt. Minden autóban megtalálható az audiorendszer, USB- és AUX-csatlakozóval, a LED-es nappali világítás, a menetstabilizátor és a hegymeneti elindulássegéd.
A motorháztető alatt a Toyota 3 hengeres, egyliteres VVT-i erőforrásának továbbfejlesztett változatát találjuk. A saját méretosztályában még mindig az egyik legkönnyebbnek számító motor 69 lóerő leadására képes 6000 1/perces fordulatszámnál, míg csúcsnyomatéka 95 Nm. A kisautóból a normál mellett külön ECO verzió is rendelkezésre áll, utóbbi a hosszabb 4-es és 5-ös sebességi fokozatban, valamint az alacsony gördülési ellenállású abroncsokban különbözik testvéreitől. Opcionálisan az X-shift néven futó, robotizált automata váltóval is rendelhető lesz az újdonság, ám a szerkezettel 4,2 literre kúszik fel az étvágy.