Törpék ünnepe – a Toyota Aygo is debütál Genfben

A 2014-es genfi autószalon kétségkívül a legapróbb modellek ünnepe, hiszen ezúttal számos kisautó debütál.

Csizsek Ádám
2014. 03. 05. 13:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japánok az ígéretes Aygo új generációjának segítségével mutatják be, hogy a kisautózás lehet öröm is egyben. Ennyire sokrétű és különböző stílusban fogant kisautót aligha láttunk egyszerre, a franciák és a japánok izgalmas, látványos újdonságokkal előlépve bizonyítják, hogy az unalom már rég a múlté.

„Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek” – mondja David Terai, az új Aygo főmérnöke. „Az A-szegmens autóinak legfőbb vonzerejét hagyományosan a praktikumuk és kompakt kialakításuk jelenti – és persze az árcédulájuk. Csakhogy az esetek túlnyomó részében ezekből az autókból hiányzik a csábítás. Egyszerűen kevés olyan dolgot kínálnak, ami miatt az ember tényleg vágyik rájuk, ami miatt újra meg újra fellapozza a brosúrát, míg végül úgy dönt, hogy éppen ezt az autót veszi meg. Ezeknél az autóknál a dizájn másodrendű kérdés, ráadásul a felszereltségük sem túl bőséges.”

Az új Aygo dizájntémájának neve J-Playful, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. Az orr-rész új, látványos X dizájnjától kezdve az autó személyre szabását szolgáló opciók hosszú soráig az új Aygo a vásárlók örömét szolgálja, élményt ad – mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja ki a saját példányát.

A tágasabbnak ígérkező utastérben vidám, modern kialakítású műszerfal és innovatív kiegészítők gondoskodnak a kényelemről. A korábbi modellekhez képest a leginkább szembeötlő az X-touch multimédia-rendszer 7 hüvelykes érintőképernyővel. Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, és a csomagtér befogadóképessége is 29 literrel, 168 literre nőtt. Minden autóban megtalálható az audiorendszer, USB- és AUX-csatlakozóval, a LED-es nappali világítás, a menetstabilizátor és a hegymeneti elindulássegéd.

A motorháztető alatt a Toyota 3 hengeres, egyliteres VVT-i erőforrásának továbbfejlesztett változatát találjuk. A saját méretosztályában még mindig az egyik legkönnyebbnek számító motor 69 lóerő leadására képes 6000 1/perces fordulatszámnál, míg csúcsnyomatéka 95 Nm. A kisautóból a normál mellett külön ECO verzió is rendelkezésre áll, utóbbi a hosszabb 4-es és 5-ös sebességi fokozatban, valamint az alacsony gördülési ellenállású abroncsokban különbözik testvéreitől. Opcionálisan az X-shift néven futó, robotizált automata váltóval is rendelhető lesz az újdonság, ám a szerkezettel 4,2 literre kúszik fel az étvágy.

A standard változat fogyasztása 4,1 liter, míg az ECO verzió akár 3,9 literrel is megelégszik – ez alacsonyabb, mint  90 g/km kibocsátás. Ehhez a hatékony aerodinamikai kialakításra is szükség volt: az új Aygo légellenállási együtthatója 0,30 értékről 0,29-re csökkent, sőt az ECO változatnál még ennél is jobb, 0,28-as értékkel szembesülhetünk. A szériává érett Aygo hamarosan hazánkban is bemutatkozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.