20 év után itt az első négyhengeres Porsche

A napokban zajló pekingi autószalonon a Porsche egy igazán érdekes modellel állt a nagyközönség elé.

Vajda János
2014. 04. 26. 19:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal kétliteres hengerűrtartalommal, turbófeltöltő által lélegeztetve és benzines kivitelben, vagyis a dízel csak később csatlakozik a kínálathoz. Az új belépő, a Macan egyelőre csak a távol-keleti piacokon rendelhető (például Brunei, Szingapúr, Malajzia, Srí Lanka, Kína, Hong Kong és Japán), viszont már csak idő kérdése, hogy mikor érkezik meg az öreg kontinensre, és a várható adatok szempontjából további jó hír, hogy a kínai és az európai modellek a kinti honlap szerint teljesen megegyeznek mind az erő, mind pedig a menetteljesítmények terén.

A szakma találgatott, hogy a Macan motorházteteje alatt esetleg az új fejlesztésű, 4-hengeres Porsche boxermotor fog megjelenni, azonban nem így lett: a Volkswagen konszern közvetlen befecskendezésű, „sornégyes”, EA888 kódjelű egységét örökölte a Porsche divatterepese, amely a konszernnél oly sok típusban dolgozik – többek között az alapokat biztosító Audi Q5-ben.

 

Ám míg az ingolstadti versenyzőben 225 lóerős teljesít a motor, a Macan 237 lóerőt tud – a nagyon korán, egészen pontosan már 1500/perctől rendelkezésre álló 350 Nm-es forgatónyomatékok megegyeznek. A kínálat leggyengébb erőforrásáról az ötküllős 18 colos keréktárcsák és a két lapos kipufogóvég árulkodik – a V6-os Macanok gázai négy kipufogóvégen keresztül kerülnek ki a külvilágba.

Négy henger ide vagy oda, szájhúzásra nincs okunk, ugyanis már a leggyengébb Macan is nagyot lép: padlógázos gyorsításkor 0–100 km/h között mindössze 6,9 másodperc telik el (mi több, rajtautomatikával, a Sport Chrono csomaggal csupán 6,7 szekundum), az autó végsebessége 223 km/h, a gyári vegyes fogyasztás pedig az abroncsok függvényében 7,2-7,5 liter/100 km. A 15 kilóval könnyebb, vagyis 1770 helyett üresen 1755 kilós Q5 adatai 7,1 szekundum, 222 km/h és 7,9 liter.

Ha már a menetteljesítmények szóba kerültek, érdemes megjegyezni, hogy érdekes módon az új BMW X4 még szebb adatokkal büszkélkedhet a hasonló paraméterekkel büszkélkedő, 245 lóerős 28i erőforrással: miközben tömege megegyezik a Macanéval és méretei is szinte hajszálra ugyanazok, a bajor delikvens mindössze 6,4 másodperces sprintidőre képes, 232 km/h-ig képes gyorsulni, vegyes fogyasztása pedig 7-7,4 liter között van.

 

Nem mondjuk, hogy a BMW-t választanánk, és azt sem, hogy a Macan lassú lenne, viszont a kis Porschének a menetteljesítmények terén talán ildomos lett volna fityiszt mutatnia egy kategóriabeli BMW-nek – sebaj, majd talán az európai verzió. Mint azt már fentebb is említettük, Európában egyelőre nem jelentette be a Porsche a négyhengeres Macant, információink szerint erre az idei év második felében kerül majd sor, mégpedig a kisdízellel egyetemben. Addig kár is erőltetni, ugyanis a Macan a nagy motorokkal is szárnyal az eladások tekintetében.

A szuper és izgalmasan vezethető kis Porsche SUV 400 lóerős tesztjét ide kattintva olvashatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.