Ezúttal kétliteres hengerűrtartalommal, turbófeltöltő által lélegeztetve és benzines kivitelben, vagyis a dízel csak később csatlakozik a kínálathoz. Az új belépő, a Macan egyelőre csak a távol-keleti piacokon rendelhető (például Brunei, Szingapúr, Malajzia, Srí Lanka, Kína, Hong Kong és Japán), viszont már csak idő kérdése, hogy mikor érkezik meg az öreg kontinensre, és a várható adatok szempontjából további jó hír, hogy a kínai és az európai modellek a kinti honlap szerint teljesen megegyeznek mind az erő, mind pedig a menetteljesítmények terén.
A szakma találgatott, hogy a Macan motorházteteje alatt esetleg az új fejlesztésű, 4-hengeres Porsche boxermotor fog megjelenni, azonban nem így lett: a Volkswagen konszern közvetlen befecskendezésű, „sornégyes”, EA888 kódjelű egységét örökölte a Porsche divatterepese, amely a konszernnél oly sok típusban dolgozik – többek között az alapokat biztosító Audi Q5-ben.
Ám míg az ingolstadti versenyzőben 225 lóerős teljesít a motor, a Macan 237 lóerőt tud – a nagyon korán, egészen pontosan már 1500/perctől rendelkezésre álló 350 Nm-es forgatónyomatékok megegyeznek. A kínálat leggyengébb erőforrásáról az ötküllős 18 colos keréktárcsák és a két lapos kipufogóvég árulkodik – a V6-os Macanok gázai négy kipufogóvégen keresztül kerülnek ki a külvilágba.
Négy henger ide vagy oda, szájhúzásra nincs okunk, ugyanis már a leggyengébb Macan is nagyot lép: padlógázos gyorsításkor 0–100 km/h között mindössze 6,9 másodperc telik el (mi több, rajtautomatikával, a Sport Chrono csomaggal csupán 6,7 szekundum), az autó végsebessége 223 km/h, a gyári vegyes fogyasztás pedig az abroncsok függvényében 7,2-7,5 liter/100 km. A 15 kilóval könnyebb, vagyis 1770 helyett üresen 1755 kilós Q5 adatai 7,1 szekundum, 222 km/h és 7,9 liter.
Ha már a menetteljesítmények szóba kerültek, érdemes megjegyezni, hogy érdekes módon az új BMW X4 még szebb adatokkal büszkélkedhet a hasonló paraméterekkel büszkélkedő, 245 lóerős 28i erőforrással: miközben tömege megegyezik a Macanéval és méretei is szinte hajszálra ugyanazok, a bajor delikvens mindössze 6,4 másodperces sprintidőre képes, 232 km/h-ig képes gyorsulni, vegyes fogyasztása pedig 7-7,4 liter között van.
Nem mondjuk, hogy a BMW-t választanánk, és azt sem, hogy a Macan lassú lenne, viszont a kis Porschének a menetteljesítmények terén talán ildomos lett volna fityiszt mutatnia egy kategóriabeli BMW-nek – sebaj, majd talán az európai verzió. Mint azt már fentebb is említettük, Európában egyelőre nem jelentette be a Porsche a négyhengeres Macant, információink szerint erre az idei év második felében kerül majd sor, mégpedig a kisdízellel egyetemben. Addig kár is erőltetni, ugyanis a Macan a nagy motorokkal is szárnyal az eladások tekintetében.
A szuper és izgalmasan vezethető kis Porsche SUV 400 lóerős tesztjét ide kattintva olvashatják.