2018-ban jön az óriásterepes bajor, a BMW X7

Aki azt gondolná, hogy a BMW X szériája már teljesen telített, az téved.

Kenéz Tibor
2014. 04. 01. 11:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Igaz, még nagyon messzinek tűnik a sorozatgyártás, de azt már közzétette a német márka, hogy az X7 néven érkező zászlóshajójuk igencsak borsos áron lesz majd kapható. Az indulóösszeget körülbelül 24 millió forint környékére teszik, amivel már a 7-es sorozat árkategóriájába lép majd a hatalmas SUV.

A hivatalos bejelentés az Egyesült Államokban történt meg, ahol a Dél-Karolinában található spartanburgi gyáruk húszéves fennállásának évfordulóját ünnepelte a BMW. Norbert Reithofer, az igazgatótanács elnöke pedig így fogalmazott: „a BMW X7-tel egy új, még grandiózusabb X modellen dolgozunk, melyet az egyesült államokbeli gyárunkban fogunk előállítani az egész világ számára – ezzel bizonyítva, hogy mennyire fontos számunkra az észak-amerikai térség.”

Ez a hír persze egyáltalán nem meglepő, hiszen az öreg kontinensen alig találunk valódi vetélytársat a hétüléses terepesnek. Egyedül jóformán a Mercedes–Benz GL és a Range Rover jöhet szóba. Amerikában viszont még most is nagy kultusza van az óriási SUV-knek, így ott rengeteg ellenfelet találhatunk a piacon, mint a Cadillac Escalade, vagy az Infiniti QX80, a Lexus LX-ről nem is beszélve.

A BMW nem erősítette meg, hogy az X7 melyik platformot fogja használni, de nem lennénk meglepve, ha a következő generációs, 2015-ben érkező 7-es sorozat alapjaira építkezne a német gyártó. Ráadásul a márka stratégiája, mely alapján rengeteg tömegcsökkentő megoldást vetnek be – mint az alumínium és a szénszálas anyagok széles körű használata – akár azt is jelentheti, hogy az X7 nem lesz nehezebb, mint a most futó X5.

A motorokról egyelőre annyit tudni, hogy lesz V6-os, V8-as és V12-es verzió is, melyekhez csatlakozik majd egy konnektorról tölthető eDrive hibrid hajtáslánc is. Ez a bejelentés egyébként csak tovább erősíti az esélyét annak, hogy a Rolls-Royce is belevág egy SUV fejlesztésébe, hiszen ahogyan a 7-es sorozat rengeteg megoldását felhasználták a Ghost fejlesztésénél, úgy ugyanez megtörténhet az X7-tel és a jövőbeli terepes Rollsszal.

Nem csak az újdonságról esett szó a sajtótájékoztatón, hiszen a BMW bejelentette, hogy egymilliárd dolláros, azaz közel 223,4 milliárd forintos bővítés veszi kezdetét Spartanburgban, amely 2016-ig fog tartani. Ez a beruházás 8000-ről 8800-ra növeli a dolgozók és 300 000-ről 450 000-re az évente előállított autók számát, ami nem meglepő, hiszen itt gyártják az X3, az X4, az X5 és az X6 modelleket is. A BMW tehát nem adja fel a tervét, hogy minden apró lyukat betömjön a palettáján, amit mi sem bizonyít jobban, mint az X7 bejelentése. Kíváncsian várjuk, mit tudnak majd kihozni a hatalmas terepjáróból a német szakemberek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.