A 308 R mellett a Pikes Peak- és a Dakar-részvétel révén létrejött versenyautók is utcai változattal népszerűsítik majd a francia márkát. A Peugeot Sport jól halad a 308 R fejlesztésével, s az év autója címet bezsebelő kompakt legerősebb verziója már 2015-ben a szalonokba gördül.
A döntést a franciák a 208 GTi sikereire alapozva hozták meg, az erőteljes kisautó mellett ráadásul az RCZ R iránti kereslet ugyancsak a sportos vonal bővítése mellett szólt. A frankfurti autószalonon bemutatkozott 308 R koncepcióban egyébként az oroszlánosok 1,6 literes, négyhengeres turbómotorja bújik meg, amely az RCZ R-hez hasonlóan 270 lóerővel és 330 Nm-es nyomatékcsúccsal kecsegtet.
Mindemellett ráadásul a nemrégiben megmutatott 2008 DKR, azaz a Dakarra szánt versenyautó polgári verziója és a 208 T16, azaz a Pikes Peaken diadalmaskodó modell utcai változata lehet a következő két láncszem. Utóbbi sportgéppel ráadásul nem kisebb célt tűztek ki maguk elé a Peugeot szakemberei, mint a Nürburgring Nordschleife 1983 óta élő abszolút rekordjának megdöntése. Jelen pillanatban a címet már 31 éve Stefan Bellof és az általa dirigált Porsche 956 Group C birtokolja 6 perc 11,13 másodperces köridejével.