Egyre közeledik a Lancia halála, két év múlva itt a vég

Nemrégiben már hírül adtuk, hogy a Lancia szép lassan leépíti kínálatát, két éven belül eltűnik a márka.

Csizsek Ádám
2014. 05. 28. 15:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem nehéz belátni, hogy egy modell egy országban való forgalmazása burkoltan a márka totális bedöntését jelenti, lényegében csupán a márkanevet nem ölik meg. Noha az előbbi lépés kapcsán lassú agóniát vizionáltunk korábban, az olaszok legutóbb ismertetett terveinek tudatában már sokkal inkább gyors leépítésről beszélhetünk. A friss jelentések szerint a Fiat Chrysler Automobiles vezére, Sergio Marchionne már két éven belül lezavarná a komplett folyamatot, azaz az Ypsilonon kívül a többi Lancia modellt már 2016 végéig kivezetné az autópiacról.

Persze mindezen nincs mit csodálkozni, Olaszországon kívül alig vásárolnak az egykor sokak által kedvelt márka portékájából, a döntés tehát racionálisnak mondható. Az olasz konszern sokkal inkább az Alfa Romeóra összpontosítana, amelyben a vezetőség még lát fantáziát. Ebben az ügyben viszont legalább olyan hamar szükséges cselekedni, mint a Lancia elkaszálásában, hiszen az Alfa Romeo is egyre jobban feledésbe merül az új modellek híján, miközben a régebbi, még kapható típusok szinte esélytelenül próbálják felvenni a harcot a technikailag fényévekre lévő konkurenciával.

A szenvedélyes márka mellett a Maseratira és a Jeepre is több figyelmet fordítana Marchionne, ami a Lancia miatt felszabaduló erőforrásokat kihasználva kivitelezhető is lesz. Csak hogy szemléltessük a Lancia sajnálatos haldoklását, az eladási számokat tudjuk példaként felhozni: a raliban egykoron sikeres márka az utóbbi évben 20 százalékos zuhanást szenvedett el, még úgy is, hogy megjelentek a Chryslertől átemelt modellek a kínálatban.

2016-tól azonban mindösszesen az Ypsilont forgalmazza majd a gyártó: hamarosan búcsúzik a Delta, míg 2015-ben a Voyager is lelép az autópiac színpadáról. A Fiat a Lancia márkát a Chryslerhez köti, s 2018-ra mintegy 80 000 eladott modellt vár – ez egy nagy pofon Marchionne számára, aki 2010-ben még arról beszélt, hogy 2014-re 300 000 autót értékesít majd a Lancia. Hogy miért nem öli meg teljesen a Lanciát a Fiat? A válasz egyszerű: életben kell tartani a jól csengő márkanevet addig, amíg kiderül, hogy képes-e talpra állni az Alfa Romeo.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.