Az „Erika” keresztnevet viselő típus matt külső fényezését rózsaszín betétekkel dobták fel a tervezők, amelyekből a hűtőrácsra, a tükrökre, a felnikre, valamint a hátsó légterelőre is került. Belül a fekete elemekkel szintén a pink árnyalat képez kontrasztot. Szó, ami szó, nem éppen ez a szín az, amely az autózás témakörében a nagyközönség szívét megdobogtatná, de az ízléses és mértéktartó adagolás miatt az AMG tervezői tökéletesen házasították a maszkulin, vérmes autót a feminin vonásokkal.
A lemezek alatt egyébként minden változatlan maradt. Az A45 AMG a nemrég debütált, harmadik generációs A-osztály alapjaira épül. Az bizonyára senkit sem lep meg, hogy az Audi 340 és a BMW 320 lóereje ismeretében a csillagosok nem bízták a döntést a véletlenre és ennek eredményeképp 6000-es percenkénti fordulatszámon ébredő 360 lóerős csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet majd 4,3 méter hosszú méregzsákjuk.
Ahogy az M135i xDrive és az RS3 esetében, úgy az A45 AMG-nél is (hétsebességes, duplakuplungos) automataváltóval és összkerékhajtással van dolgunk, amely az erő felét képes hátrafelé közvetíteni. Viszont kétségkívül becsülendő a tény, hogy a Mercedes-Benz sportrészlege mindössze két literből és négy hengerből hozta ki a 360 lóerőt, ami szériagyártásban, az Euro 6-os normák betartása mellett gyakorlatilag elképzelhetetlenül magas, 180 (!) lóerős literteljesítményt jelent.
A turbófeltöltő természetesen ezúttal is nélkülözhetetlen volt az említett teljesítménysűrűséghez, amihez egyébként már 2250-es fordulattól egészen 5000-ig 450 Nm-es nyomatékcsúcs társul. A kisebb erőforrást jobb súlyelosztással és a takarékos üzemmel indokolják a gyártó szakemberei: a legsportosabb A-osztály akár 6,9 liter benzinnel is elketyeg 100 km-en, ami azért becsülendő, mert 1,5 tonnáról és összkerékhajtásról van szó, nem is beszélve a temérdek éhes paripáról. A négyhengeres szerényebb muzsikáját kapcsolható szelepes megoldással fokozták a mérnökök. A végeredmény önmagáért beszél: 4,6 másodperces 0–100 km/h-s sprintidő s az elektronika által határolt 250 km/h-s végsebesség szerepel a katalógusban, de felárért, a Driver’s Package megrendelésével 280 km/h-ra emelkedhet a limit.
Emellett az A-osztály teljesen új első futóművet és kormányművet, valamint aktív differenciált kapott, míg a könyörtelen lassításról a szériában 18 (235/40), felárért pedig 19 colos (235/35) kerékgarnitúra mögé bújtatott, elöl-hátul belső hűtésű, lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszer gondoskodik. Természetesen a futómű hangolása kötelezően keményebb, de az első beszámolók alapján mindez nem ment a rugózási komfort kárára. A módosított geometria, így a szélesebb nyomtáv mellett az elektronikai segédek sem maradtak érintetlenül, az automataváltóhoz pedig rajtprogram is jár.
A méregzsák árairól még nincs információ, de az bizonyos, hogy az eddig csúcsmodellként 9,42 millióért kapható A250-nél jóval drágább lesz; a konkurensekből kiindulva 13,5-14 millió forintos árcédulára számíthatunk. A genfi premiernél mi is ott leszünk, így első kézből szállítjuk majd a legfontosabb új információkat.