Mit érnek a biztonsági extrák? Kevesebb halál az utakon

Drámaian pozitív hatása volt az Európa útjain jegyzett halálesetek számára a biztonsági csomag hódításának.

Csizsek Ádám
2014. 05. 04. 5:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

De a számok a mérvadók, amik azt mutatják, hogy az EU-ban és Svájcban regisztrált 28 000 haláleset a 2011-es évben, a következő 2012-es mérésre szignifikánsan visszaesett kb. 12 000-re. Ezeket a mutatókat az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) biztosította, vagyis egy kormányzattól független szervezet, akinek nem érdeke a számok manipulálása.

Természetesen a szervezet nem csupán a halálozási számokkal szolgál, hanem olyan érdekességekkel, mint például Spanyolország vagy Lettország helyzete. Az utóbb említett két állam esetében volt mérhető a legnagyobb pozitív változás, miközben Lengyelország továbbra sem áll a helyzet magaslatán, a szervezet szerint „veszélyes közlekedni” Németország keleti szomszédjánál, mivel a halálozási számok jóval magasabbak, mint a környező országok esetében.

 

Az ETSC javasolja az alkohol tekintetében a zéró toleranciát, hiszen a legtöbb esetben még egy büntetés vagy baleset után is az ittasan elkapott sofőrök azok, akik újra a pohárhoz nyúlnak vezetés előtt. A kutatás egyébként arra is rámutatott, hogy a balesetekben leginkább érintett személyek a 20-25 év közötti férfiak közül kerülnek ki, azaz a relatíve fiatal, tapasztalatlan és merész vezetők még mindig sok galibát okoznak az utakon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.