Ökooffenzíva a VW-től Kínában: tíz modell érkezik

A VW-konszern sokáig halogatta támadását a hibridek és az elektromos autók piacán.

Kenéz Tibor
2014. 05. 03. 15:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyik legnagyobb piacukon, Kínában tíz ökomodellt terveznek bemutatni a következő pár évben. Az első konnektorról tölthető hibridet tulajdonképpen már meg is vásárolhatják a távol-keleti ország lakói, mégpedig a Porsche Panamera S E-Hybrid képében, de még ebben az évben két taggal bővül a csoport kínálata.

Az olcsóbb alternatívát nyújtó Volkswagen e-UP és e-Golf szintén elérhető lesz még 2014-ben a kereskedésekben. 2015-re már öttagúra bővítené a hálózatról tölthető hibridpalettáját Kínában az óriáskonszern egy újabb márka bevezetésével. Az Audi A3 e-tron és a Volkswagen Golf GTE jövőre kerülhetnek be a kínálatba. Ezeket a négykerekűket egyébként mind Németországból importálja majd a gyártó. A következő évben a négykarikások közepes limuzinjából, az A6-ból faragnának villamos energiával is működő változatot, amit már Kínában raknának össze, sőt egy középkategóriás limuzint is piacra dobnának hasonló technológiával.

 

Ezeket a modelleket a konszern kínai partnereinél, a FAW-csoportnál és a SAIC Motornál gyárthatják majd. Végül 2017-ben rakhatják fel az i-re a pontot a németek, amikor luxusmárkájuk, a Bentley legújabb modellje kap majd elektromotoros támogatást.

A Volkswagen-konszern hatalmas igyekezetét persze nem csak a környezetvédelem motiválja, hiszen a kínai kormány több mint kétmillió magyar forintnak megfelelő jüannal támogatja minden egyes elektromos autó megvásárlását, míg a konnektorról tölthető hibridek esetén ez az összeg csaknem 1,2 millió forintnak felel meg. Ezek a számok pedig igencsak ösztönzőleg hatnak a kínai vásárlók számára, amikor döntést hoznak. Ez a hatalmas támogatási kedv persze nem a véletlen műve, hiszen Kína 2020-ra 5 millió elektromos kötődésű autóval világvezető szeretne lenni ezen a téren.

 

A Volkswagen-konszern az év első három hónapjában 880 700 autót adott el csak Kínában, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Európa legnagyobb autógyártója egyébként a 3,5 milliós célt tűzte ki maga elé, miután tavaly már 3,27 millió négykerekűt sikerült eladniuk a távol-keleti országban. Ez a cél pedig a jelenlegi adatok alapján teljesíthetőnek látszik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.