A középkategóriás szedán legújabb szériája a mai divatnak megfelelően készül: az övvonal magasabb lesz, a tető pedig kupésabban ível. Bár szemből sportos formatervet sugall az aránytalanul széles skicc, valójában végletekig letisztult ábrázatra számíthatunk, amelynek egyik meghatározó eleme lesz a hűtőrács és a fényszórókba épített menetfények tetszetős összjátéka. A többit a már ismert, Volkswagenekre jellemző formaelemek enyhe modernizálása adja.
Nemcsak a külső tekintetében, a lemezek alatt is a legújabb generációs építőkockákat találjuk. Így például az új platformot, amely az egyéb tömegcsökkentő alkalmazásokkal együtt mintegy 85 kilogrammtól megszabadítja a méretben enyhén növekvő modellt. Miközben a teljes hossz változatlan marad, a tengelytáv és a nyomtáv is nagyobb lesz, előbbi közel 10 centiméterrel. Belül új központi rendszert köszönthetünk, melynek 12,3 hüvelykes kijelzője már a mobiltelefonokkal való közel teljes integrációra képes lesz. Emellett az extralistán megjelenik a hud, azaz egyes adatok szélvédőre vetítésének lehetősége.
A beszállómodellt várhatóan 125 lóerős 1,4 literes, turbós benzinmotor hajtja. Innen négy lépésben juthatunk el a kétliteres, turbós, 280 lóerős csúcsig. Az öngyulladósok között a 120 lóerős 1.6 TDI lehet a legolcsóbb választás, a túlvégen, két megálló után a kétliteres dízel kétturbós verzió található, amely egyes források szerint 240 lóerőt és 500 newtonmétert tud felmutatni. Hétfokozatú automata váltó és összkerékhajtás társul hozzá, és 5,3 liter körüli vegyes étvágyra számíthatunk esetében.
2015-ben érkezik a hibrid variáns, amely a 156 lóerős, 1,4 literes turbómotor és a 102 lóerős elektromotor összjátékából 204 lóerővel gazdálkodik. A hálózatról tölthető változat elektromosan akár 50 kilométert is megtehet majd.
A B8-as Passat bemutatkozása az október legelején kezdődő párizsi autószalonon esedékes, az első példányok pedig az év végén érkeznek meg a kereskedésekbe. Karácsonyig a kombi verzióról is lehull a lepel.