Korábbi híreinkben már beszámoltunk a bestiális Golfban rejlő potenciálokról és a 2 literes turbómotorban rejlő kiaknázatlan lehetőségekről. A 2 literes blokkból akár bő 400 lóerő feletti teljesítményt is elő tudna állítani a konszern. Az információk szerint egyelőre még is megmaradnának a 395 lóerős számnál a gyáriak, ahogy a hatsebességes kézi váltóval kiállított tanulmánymodell is látható volt a pekingi autószalonon.
A sorozatgyártásba kerülés fő kihívása azonban az, hogy megfelelő váltót tudjanak társítani a tetemes 450 Nm körüli nyomatékhoz. Természetesen a szélesebb körökben való eladáshoz elengedhetetlen az automata váltó opciója is. A Golf R hatsebességes DSG váltója azonban csak 380 Nm-ig képes megbízhatóan átvinni a nyomatékot, így az a megoldás itt nem lehetséges, igaz, konszernen belül létezik olyan hétgangos váltó, amely bírná a terhelést, de ahhoz át kellene tervezi a hajtáslánc és a gyártás több pontját is, ami meglehetősen költséges.
Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern elnöke Bécsben beszámolt a vállalat legújabb fejlesztéseiről, amelyek között szerepelt egy új, 10 fokozatú automata váltó is, természetesen dupla kuplungos elven. Ez az új váltó is elbírna a nagyobb nyomatékkal, így többek között bekerülhet minden, nagyobb teljesítményű VW konszern által gyártott modellbe is.
A VW Golf R400-ast pedig lehet, hogy pont ez a váltó fogja a jövőben „életre kelteni”. Ha zöld utat kap a pokolian erős Golf, akkor a megjelenés pillanatában vetélytársak nélkül maradhat, hiszen 400 lóerős sorozatgyártású kompaktot jelenleg nem kínál sem a BMW, sem a Mercedes, de még a következő generációs Audi RS3 is az R400-ashoz mérten szerényebb értékekkel büszkélkedhet majd. Hogy a presztízskérdést megoldja, ha egyáltalán elkészíti, minden bizonnyal limitált példányszámban dobja majd piacra a Volkswagen minden idők legerősebb Golfját.