A négykarikások már fejlesztik is az eszközt, ami egyszerűen a futómű mozgását használná fel arra, hogy energiát nyerjen. Ulrich Hackenberg, az Audi kutatási és fejlesztési részlegét vezető szakember is beszélt az A3 e-tron modellhez fejlesztett újdonságról: „A generátor egység a lengéscsillapítóban kerül kialakításra és akkor képes tölteni az akkumulátort, amikor egyenetlen felületen haladva a gátlóban felpörög a szerkezet – ilyenkor nem ritka, hogy 100-125 Celsius-fokra hevül fel a lengéscsillapító.”
Az így előállított energia tehát az akkumulátorokban kerül tárolásra, ahonnan a részegységek működtetésére vagy az autó hajtására használja fel a rendszer a későbbiekben. Az előnyök vitathatatlanok, hiszen elektromos vagy hibrid modellek esetében a visszatermelésbe lép be a rendszer, míg a hagyományos, belső égésű motorral szerelt verziók esetében egyszerűen a motor munkáját könnyíti meg azzal a szerkezet, hogy leveszi a válláról az áramtermelés feladatát.
Tehát végső soron minden esetben a fogyasztás csökkenését könyvelhetjük el pozitívumként, amelyet az amúgy is sok-sok hőt disszipáló, azaz energiát pazarló lengéscsillapításból nyer vissza. A helyzet pedig adja magát, hogy az elektromosan vezérelt adaptív lengéscsillapítással összeadva komplex, de hatékony és okos rendszert építsenek a szakemberek. Noha mindez biztatóan hangzik, a merőben új technológia megjelenéséig még éveket kell várnunk.