A Toyota nem viccel: itt a hidrogénhajtású FCV

A Toyota már arra is gondol, hogy a benzinnel és gázolajjal működő autók kora lejár.

Kenéz Tibor
2014. 06. 27. 10:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japánok a hibridek fejlesztésében is élen járnak már a kezdetek óta, és úgy tűnik, hogy az üzemanyagcellás autók esetében is szeretnének az elsők közé tartozni. Ennek örömére most megmutatták nekünk, hogyan fog kinézni az első hidrogénhajtású négykerekűjük szériaváltozata. A formák természetesen ismerősek lehetnek a márka FCV tanulmányautójáról, sőt mi több, néhány részlet kivételével szinte egy az egyben átültették a koncepció vonalait a sorozatgyártású példányra.

Ez a lépés igencsak merész a japán gyártótól, hiszen a márciusi genfi autószalonon is kiállított autó külső jegyei elég megosztóra sikerültek. Elöl az agresszív vonások kerekednek felül a vékony, LED-es fényszóróknak és a hatalmas első légbeömlőknek köszönhetően. Profilból és hátulról viszont rengeteg, szinte már kaotikusnak mondható vonalrengeteg teszi kissé értelmezhetetlenné az összképet. Az emelkedő övvonal és a lejtő tetővonal eredményeképpen az autó magasan húzódó fara elég esetlennek tűnik, amit a háromszög alakú hátsó lámpák és az autó egész szélességében végighúzódó harmadik fényforrás tovább bonyolít.

Mindentől függetlenül bizonyára a legmodernebb technológiákkal lesz felvértezve az autó, aminek formai megítélését mindenkinek saját ízlésére bízzuk. A hajtásláncról egyelőre nincsenek pontos információink, de a Toyotánál azt már elárulták, hogy a 0–100 km/h-s sprintet körülbelül 10 másodperc alatt futja majd meg a hidrogénhajtású jármű, aminek hatótávolsága 480 kilométer környékére tehető – természetesen használattól függően. Ez az érték az elektromos autók hasonló adataihoz viszonyítva kifejezetten jónak számít, arról nem is beszélve, hogy az FCV „tankolása” mindössze 3 percet vesz igénybe.

A jövő áprilistól Japánban megvásárolható üzemanyagcellás autó egyébként nem biztos, hogy az FCV néven fog futni, hiszen ez a megjelölés nem igazán illene a márka modellpalettájához. A hazájában jövőre 15,4 millió forintnak megfelelő jenért kínált újdonság 2015 nyarára Észak-Amerikába és Európába is elérhet, mint az első sorozatgyártású üzemanyagcellás jármű. Az egyetlen problémát a hidrogén-töltőállomások alacsony száma jelentheti, amin addigra igyekeznek változtatni az érintettek. Kíváncsian várjuk, hogy vajon itthon is kipróbálhatjuk-e a jövőben a ritkaságot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.