A japánok a hibridek fejlesztésében is élen járnak már a kezdetek óta, és úgy tűnik, hogy az üzemanyagcellás autók esetében is szeretnének az elsők közé tartozni. Ennek örömére most megmutatták nekünk, hogyan fog kinézni az első hidrogénhajtású négykerekűjük szériaváltozata. A formák természetesen ismerősek lehetnek a márka FCV tanulmányautójáról, sőt mi több, néhány részlet kivételével szinte egy az egyben átültették a koncepció vonalait a sorozatgyártású példányra.
Ez a lépés igencsak merész a japán gyártótól, hiszen a márciusi genfi autószalonon is kiállított autó külső jegyei elég megosztóra sikerültek. Elöl az agresszív vonások kerekednek felül a vékony, LED-es fényszóróknak és a hatalmas első légbeömlőknek köszönhetően. Profilból és hátulról viszont rengeteg, szinte már kaotikusnak mondható vonalrengeteg teszi kissé értelmezhetetlenné az összképet. Az emelkedő övvonal és a lejtő tetővonal eredményeképpen az autó magasan húzódó fara elég esetlennek tűnik, amit a háromszög alakú hátsó lámpák és az autó egész szélességében végighúzódó harmadik fényforrás tovább bonyolít.
Mindentől függetlenül bizonyára a legmodernebb technológiákkal lesz felvértezve az autó, aminek formai megítélését mindenkinek saját ízlésére bízzuk. A hajtásláncról egyelőre nincsenek pontos információink, de a Toyotánál azt már elárulták, hogy a 0–100 km/h-s sprintet körülbelül 10 másodperc alatt futja majd meg a hidrogénhajtású jármű, aminek hatótávolsága 480 kilométer környékére tehető – természetesen használattól függően. Ez az érték az elektromos autók hasonló adataihoz viszonyítva kifejezetten jónak számít, arról nem is beszélve, hogy az FCV „tankolása” mindössze 3 percet vesz igénybe.
A jövő áprilistól Japánban megvásárolható üzemanyagcellás autó egyébként nem biztos, hogy az FCV néven fog futni, hiszen ez a megjelölés nem igazán illene a márka modellpalettájához. A hazájában jövőre 15,4 millió forintnak megfelelő jenért kínált újdonság 2015 nyarára Észak-Amerikába és Európába is elérhet, mint az első sorozatgyártású üzemanyagcellás jármű. Az egyetlen problémát a hidrogén-töltőállomások alacsony száma jelentheti, amin addigra igyekeznek változtatni az érintettek. Kíváncsian várjuk, hogy vajon itthon is kipróbálhatjuk-e a jövőben a ritkaságot.