Ferrari-dömping: turbók jönnek, és marad a V12-es is

A Ferrarinál gőzerővel folynak a fejlesztések, új, illetve friss modellekből nem lesz hiány.

Vajda János
2014. 06. 27. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kérdés, az olasz sportautógyártónál (is) a turbófeltöltő jelenti a közeljövőt, a hibrid és elektromos hajtásláncok inkább a későbbi jövőt jelentik majd. Mindenekelőtt egy igazán izgalmas modellre számíthatunk értesüléseink szerint, amely nem más, mint a 458 Spider Speciale, vagyis a V8-as középmotoros, nyitható tetejű sportautó radikális változata. Annyi bizonyos, hogy a végletekig finomhangolt jószág a világ egyik legélvezetesebb kocsija lesz – elég csak az egekig forgó 4,5 literes, 605 lóerős, versenykarakterrel megáldott V8-as szívómotorra gondolni, amelynek hangjára gondolva már itt, az irodai székben is kiráz a hideg.

Ha már 458, a márka szempontjából még fontosabb a rövidesen érkező ráncfelvarrás, amely a jelenlegi 4,5 literes, 570 lovas szívómotor távozását jelenti. Helyét a California T-ből – valamint az általunk is tesztelt Maserati Quattroportéból – ismerős 3,9 literes, V8-as, kétturbós erőforrás veszi át, ám míg a kistestvérben 560 lóerőt teljesít az egység, a 458T-ben egészen biztos, hogy legalább 600 tagot számlál majd a ménes.

A márka csúcsragadozójából, a LaFerrariból várhatóan érkezik egy legalább 1050 lóerős, versenypályás használatra szánt kivitel FXX néven, amelyből mindössze 30 példány születhet a tervek szerint. A különlegesség értékét, illetve árát elképzelni is nehéz.

Állítólag a rövidesen debütáló LaFerrari Spider sem lesz sokkal olcsóbb, a nyitható tetejű szuperautóból ugyanis mindössze 50 darabra számíthatunk. A szigorúan limitált darabszám azt jelenti, hogy a bennfentesek szerint akár kétszer drágább is lehet a Spider a hagyományos, zárt tetős verziónál.

Két éven belül érkezik a négyüléses, összkerékhajtású Ferrari FF ráncfelvarrt változata. A 6,3 literes V12-es motor marad, de teljesítményét 660-ról várhatóan körülbelül 700 lóerőre srófolják fel a gyáriak. A hibrid rendszer egyelőre a jövő zenéje marad, viszont nagy kereslet lenne egy V8-as turbós FF-re, így valószínűleg bekerül a kínálatba a 458-as turbómotorjával egy belépő verzió.

A szélvészgyors F12 esetében is marad még jó néhány évig a V12-es, amelynek teljesítménye még a jelenlegi 740 lóerőnél is nagyobb lesz – hogy mennyi potenciál van az egységben, azt a LaFerrariban produkált 800 lóerő mutatja.

Az új hajtásláncok mellett természetesen számos eddig nem látott extra is megjelenik a gyártó kínálatában. És hogy mi a helyzet az új platformokkal? Egyes értesülések szerint a már elektromotorral is operáló Ferrarik 2017-től érkeznek az orrmotoros kivitelek képében, a középmotoros hibridek valamikor 2019-től léphetnek piacra. Az új szelek természetesen komoly változásokat hoznak az anyaghasználat terén is, hiszen kompenzálni kell a nehéz hibrid rendszereket, így a Ferrari egyre nagyobb arányban használ majd szénszálas anyagokat és különböző könnyűfémeket.

Szintén érdekes egy vadonatúj, belépőszintű középmotoros modell érkezése. A név egyelőre nem ismert, annyi viszony kiszivárgott, hogy a 458 utódjának kisöccsét 2,9 literes, biturbós V6-os hajthatja, legalább 500-550 lóerő teljesítménnyel. Egyes vélekedések szerint visszatérhet a kézi váltó, ami még izgalmasabbá teszi a csemegét.

Hogy ne csak a távoli jövőről beszéljünk, mindenképp ildomos megemlíteni a napokban kimozdított Ferrari F12 TRS-t, amelyről eddig csupán egyetlen fotó látott napvilágot (a bekezdés felett). Igazi unikummal van dolgunk, amelyet a Ferrari egy nagyon fontos ügyfele rendelt magának.

A TRS az F12-n alapul, ám a megrendelő kérésére megjelenésében az 1957-es 250 Testa Rossa modellhez hasonlít, és a hírek szerint az egyetlen példányban létező különlegesség körülbelül 900-950 millió forintba került gazdájának, ami főleg annak tudatában rémisztően magas összeg, hogy az autó technikája teljesen megegyezik a töredékébe kerülő F12 típuséval, vagyis kvalitásait tekintve nem jobb nála – igaz cserébe nagyon-nagyon dögös. Ez azt jelenti, hogy a közel egymilliárd forintos négykerekű 6,3 literes V12-ese 740 lóerőt és 690 newtonmétert tud, 100 km/h-ra körülbelül 3, 200-ra 8,5 másodperc alatt gyorsul, és 340 km/h-nál szabnak gátat a száguldásnak a fizika törvényei.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.