Gentleman sportcipőben: Bentley Continental GT3–R

Beismerve, hogy a Continental túl nehéz a sportautósághoz, erős fogyókúrára fogták.

Szabó Péter
2014. 06. 19. 15:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden idők leggyorsabb Continental modellje 100 kilogrammal lett könnyebb, amiben nagy szerepet játszott a hátsó ülések eltávolítása, a titán kipufogórendszer használata és a speciális, könnyített 21 hüvelykes kerekek bevetése, amelyeken Pirelli sportabroncsok feszülnek. A tömeget indokolatlanul növelő W12-es erőforrást kihagyták a csomagból, helyette az óriási motort árnyékba állító V8-ast építették be.

A négyliteres, biturbó szerkezet új motorvezérlőt és nagyobb töltőnyomást kapott, aminek köszönhetően a V8 S 528 lóereje helyett immár 580 lóerő áll a vezető rendelkezésére. A 700 newtonméter nyomaték már 1700-as fordulaton beköszön. Az erőt nyolcfokozatú ZF automata váltó továbbítja, a nyomatékvektorozó összkerékhajtás pedig minden kerékhez optimálisan juttatja el. Bár utóbbi premiert jelent a Bentley-nél, minden bizonnyal sokan örültek volna annak, ha további egy mázsát elhagyva hátsókerék-hajtásúvá alakítják a Continentalt. Az üresen 2095 kilogramm tömeg ugyanis így sem a pehelysúly kategória, igaz a szükséges tapadás legalább minden helyzetben rendelkezésre áll.

A 0–100-as sprinthez mindössze 3,8 másodpercre van szükség, a típus így bizony nagy fityiszt mutat a 635 lóerővel 4,2 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló W12 Speednek. A rövidebb váltóáttétel hatására a végsebesség 309-ről 273 km/h-ra csökkent, de az új kiadás ezt másodpercekkel előbb éri el, mint a V8 S.

Az árakról hallgat a Bentley, de tekintve a 300 példányban limitált széria különlegességét, valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha az összes adó kifizetése után 100 milliós összegre tippelünk. A típust egyébként könnyű lesz elkülöníteni a széria többi tagjától: mindegyik darab gleccserfehér fényezést kap, amelyet szénszálas betétekkel és zöld matricákkal dobnak fel. Belül a fekete szín az uralkodó, amelyet zöld kontrasztvarrás dob fel, brit versenyzöld, természetesen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.