340 lóerővel pezsdítette fel a Peugeot a 2008-at

V6-os, biturbó dízelmotor, 340 lóerő – mindez egy kisautónyi méretű crossoverben.

Szabó Péter
2014. 07. 06. 19:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közös pont azért akad: a középre beszerelt erőforrás ugyanúgy két kereket hajt, mint a szériaverzió, de a gyáriak azt nem árulták el, hogy melyikeket. Igaz, ez szükségtelen is, a válasz megfejtéséhez mindössze 10 másodpercig kell néznünk az alábbi videót. A 2008 DKR egyébként nem kisebb megmérettetésen, mint a 2015-ös Dakar Ralin képviseli majd a márkát. Siker esetén ők lesznek az első csapat, amelyik a Dakart kétkerékhajtású, dízelmotoros versenyautóval nyerik meg a neves megmérettetést.

Esély pedig az elsőre hátránynak hangzó kialakítás ellenére is van: a szabályok ugyanis sokkal alacsonyabb önsúlyt engednek meg, mint a 4x4-esek esetében, mint ahogy nagyobb kerekek használatára is lehetőség van. Nem kell nagy tapasztalat ahhoz, hogy belegondoljunk, mennyivel kisebb esélyük van így az oroszlánosoknak megsüllyedni a homokban.

„A 2008 DKR gyakorlatilag függőleges falak megmászására is képes. És ez nem minden! Nagyobb rugóút – 460 mm a 250 mm helyett – fokozza a dűnék elnyelésének képességét. Ez pedig aranyat ér a Dakaron” – nyilatkozta a projektet vezető Jean-Christophe Pallier. Emellett a nagyobb kerekek arra is lehetőséget adnak, hogy a légnyomásukat a vezetőülésből gombnyomásra tudják állítani, ami kimondottan jól tud jönni az időspórolás és az alkalmazkodás területén is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.