Ideális esetben azonban szívünk és eszünk ugyanabba az irányba lökdös minket. A kompakt kategóriában ádáz harc dúl, ez már aligha számít újdonságnak. Noha az erőviszonyok folyamatosan változnak, a hierarchia bebetonozott fokozatai között nehéz az átjárás. A prémiumoktól eltekintve sokak számára a csúcson a Golf ül, alatta pedig gyülekeznek a sikerre legalább ugyanolyan mértékben kiéhezett konkurensek, amelyek között sokszor csupán az ár dönt, esetleg a szimpátia. Jegyezzük meg e két fogalmat, tehát ár és szimpátia, amelyet a harmónia ködös fogalmával egészíthetünk ki trióvá.
Nem a technika csúcsát képviselik, de nem is a kényelem ledönthetetlen szobrai, és – az RS verzióktól eltekintve – még csak nem is a dinamizmus nagykövetei a Renault modellek, mégis, mindezen tulajdonságokból megvan bennük egy picike, s ami még fontosabb, rettentően szimpatikus mind.
A Mégane nemrégiben még frissült egyet a modellváltás előtt, azonban épp emiatt veszített valamicskét egyéniségéből. A radikálisabb orr helyett a Fluence-ra is rávarrott, hagyományosabb arcot kapta meg a franciák alsó-középkategóriása. Az összkép ettől függetlenül teljesen korrekt, érzelmi kitöréseknek, nem odavaló részleteknek nyoma sincs: egyszerű, de szerethető formák határolják tesztalanyunkat.
Korát persze nem tudja tagadni a Mégane, azonban a külsőt illetően ez aligha mutatkozik meg, sokkal inkább az ajtók felnyitását követően, a vezetőülésbe süppedve szembesülünk a már jól ismert, itt-ott korosnak számító megoldásokkal. A tetszetős betéttel feldobott műszerfal relatíve egyszerű, de anyaga nagyon helyesen puha. Az óracsoport a Renault védjegyeként ezúttal is döntött, a franciák pedig továbbra is kitartanak a digitális-analóg kijelzés hibridje mellett. Baj nincs vele, hiszen jópofa a méretes számokkal ellátott fordulatszámmérő és a jó leolvashatóságot nyújtó sebességmérő is. A középkonzolon viszont mutatkozik némi kuszaság, de a helyzet közel sem veszélyes.
Amennyiben az új központi rendszert is kipipáljuk, már az RLink érintőképernyős felülete fogad minket. Vezérelni tehát lehet érintve, de a hifi gombsorával is bűvészkedhetünk, illetve a két ülés közé applikált vezérlőpanellel ugyancsak rohangálhatunk a menüben. Utóbbi sajnos közel sem olyan intuitív, mint más gyártók általában vezérlőtárcsával megoldott rendszerei, azonban 205 ezer forintos felár ellenében szép felbontású kijelző és tisztességes navigáció jár.