Kubában 50 autót értékesítettek fél év alatt

Nem megy a hazai autópiac? Minden csak nézőpont kérdése.

Szabó Péter
2014. 07. 07. 10:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az alaphelyzet már jól ismert: az 1959-es forradalom után a kormányzat jóformán lehetetlenné tette új jármű vásárlását, így mind a mai napig az 50-es években odakerült klasszikusok szolgálják a kommunista ország (avagy saját olvasatukban: „független és szuverén szocialista munkásállam, egységes és demokratikus köztársaság formájában megszervezve”) lakosait.

Az idei év lett volna a nagy fordulópont: januártól ugyanis szabad és engedélyezett az új járművek kereskedelme. A statisztika ezt nem türközi: mindössze 50 autó és 4 motorkerékpár talált gazdára a 11 nemzeti kereskedés valamelyikében. Ez persze nem a kereslet oka, inkább a kereskedelem vaskos felára a ludas. Az eladott járművek átlagára körülbelül 5 millió forint, ám egy átlagos kubai munkás havi 4500 forintnyi valutát visz haza.

Emellett az autók árai a csillagos eget érik el: egy Peugeot 508 például több mint 50 millió(!) forintba kerül odaát, de egy használt, 2005-ös Renault-ért sem átallnak ötmillió forintos összeget kérni. Bár kétségtelen, hogy az autókedvelők számára nagyon is érdekes Kuba utcaképének négykerekű oldala, de azért hosszabb távon örülhetünk, hogy itt, Magyarországon nyílik esélyünk a volán megmarkolására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.