A féléves csúszást azzal magyarázza a gyártó, hogy a mérnökök még dolgoznak az új generációs platformon, valamint az ugyancsak új hibrid hajtásrendszeren. Persze ezek finomhangolása, a tökéletes eredményre való törekvés dicséretes, azonban ennek ára a jelentős késés: az ígéretek szerint már 2015 tavaszán be kellene indulnia a gyártásnak, azonban leghamarabb 2015 decemberében gördülhet le az új, 690A kódjelű Prius a gyártószalagról. A prototípus megépítése mintegy 12 hónapot vesz igénybe, ennek határidejét 2014 novemberében állapították meg a japánok.
Természetesen, ahogy a jelenlegi kínálatban is szerepel konnektorról tölthető verzió, úgy a következő generáció esetében is számolnunk kell vele, azonban leghamarabb 2016 októberében készülhet el belőle az első példány. Egyelőre a gyártó konkrét indokokkal nem szolgált a csúszást illetően, de ezúttal is megszólalt egy neve elhallgatását kérő belső információforrás. Utóbbi elmondása szerint a mérnökök a hatékonyságon, azaz a legkisebb fogyasztás elérésén munkálkodnak.
A szóban forgó, következő generációs Prius kritikus pont a Toyota terveiben, hiszen benne tesztelik és bocsátják első ízben útra mindazt a technológiát, amely a japán gyártó következő éveit meghatározza majd, így a moduláris platformot vagy az új hibrid rendszert. Előbbi egy globális alap, amely költségek terén érhet el jó hatást a Toyotának, míg utóbbi esetében egy kisebb, könnyebb és hatékonyabb rendszer van kilátásban. A Toyota minimum 10 százalékkal takarékosabb hajtást szeretne elérni a jelenleg is futó generációhoz képest.