1500 lóerővel jön a Bugatti Veyron utódja

A Volkswagennel a hátuk mögött a Bugatti mérnökei ismét megközelítik a fizika határait.

Vajda János
2014. 08. 08. 9:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A leendő potenciális rekorder nem más, mint a Veyron utódja. A brit Autocar magazin értesülései szerint a szuperautókat gyártó francia cég mérnökei már gőzerővel dolgoznak a második generációs Veyronon, amely olyannyira közel áll a bemutatáshoz, hogy akár a jövő év második felében (de nagyobb valószínűséggel 2016 elején) találkozhatunk vele. A gyártás és az első példányok kiszállítása 2017-re várható, hiszen egyrészt fel kell készíteni a sorokat, továbbá az sem mellékes, hogy a jelenlegi, 450 darabos szériát sem sikerült egyelőre kiárusítani.

A hírek szerint a következő Veyronból is 450 példány legyártását tervezi a VW vezetősége a franciaország Molsheimben található üzemben. Az információk alapján a Veyron első pillantásra azonosítható lesz, formailag alig eltérve a jelenlegi szériától. A hajtásképlet szintúgy hasonló lesz a mostanihoz: a nyolcliteres, tizenhat hengeres, négyturbós, jócskán átdolgozott erőgép hétgangos, dupla kuplungos automata váltón keresztül továbbítja elemi erejét a fejlett összkerékhajtáshoz. Mai sportautóról lévén szó, természetesen itt is elkerülhetetlen a hibrid rendszer használata, így a W16-os számíthat némi elektromos segítségre.

Az összteljesítmény elérheti az 1500 lóerőt, s elképzelhető, hogy elektromos feltöltést is köszönthetünk az új Veyronban. A közvetlen befecskendezés biztosan érkezik, így a fogyasztás mérséklődni fog valamelyest, s a kocsi megfelel az Euro 6 normának. A tömeg az illetékesek szerint a nehéz hibrid rendszer ellenére várhatóan nem növekszik, köszönhetően az új, szénszálas váznak. Persze pehelysúlyról szó sincs, nagyjából 1,8-1,9 tonna közötti üres tömegről beszélhetünk.

Ezzel együtt 2,2-2,3 másodperces 0–100-as sprintidőre számíthatunk, a végsebesség pedig a híresztelések szerint elérheti a hihetetlen 460 km/h-t – ennél többet már az abroncsok miatt sem lehet kihozni jelenleg.

Ha a Bugatti (és a Volkswagen-konszern) kitűzte maga elé, hogy ismételten megépíti a világ legerősebb autóját, akkor meg is fogja valósítani. Bizonyos, hogy a kocsi csillagászati ára ellenére veszteséges lesz, de mint tudjuk, a történet nem elsősorban az üzletről, mint inkább a presztízsről szól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.