A BMW már gyártja, sőt árusítja a háromhengeres benzines és dízelmotorját, s hamarosan a svédek is követik a bajor példát, és már 2016-ban előállnának a saját megoldásukkal. A hírt Derek Crabb, a Volvo hajtásláncrészlegének első embere osztotta meg a minap a sajtóval, azonban a részletekre természetesen nem tért ki. Némi információt azért csepegtetett: az első variáns egy benzines motor lesz, amely 2016-ban, a lehető leghamarabb bemutatkozik. Azt is tudni lehet, hogy a Volvo a BMW metódusát követi, azaz az ideálishoz legközelebb álló, 500 köbcentiméter lökettérfogatú hengerekkel modulárisan dolgozik. Ennek eredményeképpen kerülhetnek a kétliteres, négyhengeres benzin- és dízelmotorok alá a 1,5 literes, háromhengeres erőforrások.
Az új egységek az S60-ban, valamint a V60-ban debütálnak majd, a Fordtól származó, 150 és 180 lóerő teljesítményű, T3 és T4 néven forgalomba hozott négyhengeres turbómotorokat váltják le. E típusok mellett a közepes méretű suv, valamint a V40 motorházteteje alá is bekúsznak a későbbiekben az újdonságok. A Volvo háromhengeresei kiváló alapot nyújthatnak a jövő hibrid hajtásláncaihoz is, hiszen egyelőre csupán dízel-elektromos szerkezetet kínál a gyártó.
Nagyobb modellekbe azonban biztosan nem kerül be az új motorcsalád, hiszen maga Crabb biztosította a sajtót arról, hogy az S60-V60 páros lesz a legnagyobb háromhengeressel is kapható Volvo. Ennek oka pedig nem is a teljesítményben keresendő, a szakember elmondása szerint a nyomaték lesz kevés a méretesebb típusok méltó mozgatásához.