A csúcsot fokozza a McLaren P1 GTR Design Concept

A McLaren nem húzta tovább a rajongók idegeit, és lerántotta a leplet a versenypályára optimalizált P1-ről.

Kenéz Tibor
2014. 08. 20. 20:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Persze, hogy maradjon még izgalom, egyelőre csak Design Concept néven egy tanulmányautóról van szó, ami az utcán is használható szuperautó aerodinamikai megoldásait mutatja meg nekünk. A végleges verzió ugyanis csak jövőre érkezik, amivel az akkor éppen 20 éves F1 GTR-nek állítanak majd emléket, mely az 1995-ös GT-bajnokságban állt helyet. A speciális P1-et a McLaren különleges kiadások megalkotása érdekében életre hívott Special Operations részlege fejleszti, ahol 986 lóerő kicsiholását ígérték a 3,8 literes dupla turbós V8-asból és egy elektromotorból álló hajtásláncból.

A „hagyományos” P1-gyel szemben a GTR 8 centivel szélesebb első nyomtávot kapott, ami természetesen kiszélesített kerékjárati íveket és mind agresszivitásban, mind aerodinamikai tulajdonságaiban továbbfejlesztett első lökhárítót hozott magával. A külső tükröket meg kellett őrizni a legális utcai használat kedvéért – és persze a versenypályán sem jelentenek hátrányt –, ugyanakkor a kedvezőbb értékek elérése érdekében az A oszlopra helyezték fel őket.

Hátul sem maradt érintetlen az autó. A kötelező elemként megjelenő két hatalmas kipufogó és az óriási diffúzor mellett a normál verzió elektromosan mozgó hátsó szárnya helyett egy tiszteletet parancsoló, fix megoldást alkalmaztak a mérnökök. Utóbbi egyébként a zárt pályákon sokkal fontosabb aerodinamikai értékek javítását segíti elő, méghozzá azzal, hogy a bonyolult – emelésre és süllyesztésre szolgáló – mechanikai elemek elhagyásával sokkal simább és alacsonyabb hátsót tudtak varázsolni az autónak.

A P1 GTR Design Concept minden tekintetben lenyűgöző képet ad, amihez az agresszívabb külső elemek mellett a látványos és történelmi fényezés is hozzájárul. Reméljük, hogy a jövőre bemutatkozó, végleges verzión nem sokat változtatnak a mérnökök, habár elég ijesztő elképzelni, ahogy a hírek szerint 780 millió forintos árcédulát kapó GTR hátulról közelít felénk a belső sávban. Ettől persze már a modell ritkasága okán is vajmi kevés helyen kell majd félnie a közlekedőknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.