A felső tízezernek: Pullman és páncélozott S osztály

A Mercedes-Benz jól előkészítette azt a stratégiát, hogy új S osztály terebélyes családként mutatkozhasson be.

Csizsek Ádám
2014. 08. 04. 12:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kupé mellé kabriót is kerékre állítanak, a vip vásárlóknak pedig páncélozott verziót. A német prémiumhármas másik két tagja, az Audi és a BMW is kínál magas védelmet nyújtó variánst legnagyobb szedánjából. A Mercedes-Benz S Guard néven érkező, golyóálló verzió a hagyományost fél évvel követve Sindelfingenben készül fel a legveszélyesebb szituációkra. A kis sorozat ugyanott készül, ahol az üzemanyagcellás B osztályosok is életre keltek. Természetesen a VF 221 kódnéven futó Pullman vásárlói is kérhetnek különleges védelmet (5,3 tonnás össztömeget eredményezve), mellettük az E, a G és az M osztály részesülhet hasonló kezelésben – e modellek 9-es és 10-es szintű ballisztikai védelmet nyújtanak.

A szóban forgó S Guard egészen pontosan a VR6/VR7-es szabványnak felel meg, ami már a katonaság által használt kézifegyverek, kézigránátok és egyéb, hasonló erejű robbanótöltetek ellen is képes hatékony védelmet nyújtani. A szélvédő mintegy 10 centiméter vastag, és 135 kilogrammot nyom, az ajtókban és az utaskabin körül 5 centiméter vastagságú acéllemezek biztosítják a pajzsot. Az autót kizárólag S 600-ként rendelhetik meg a vevők, ami a plusztömeg miatt érhető is. A különleges védelem felára nagyjából 60 millió forint.

Közben kiszivárogtak a Pullman verzió szabadalmi dokumentumai is, amelyeket illetően természetesen a küllem számít legérdekesebbnek. Ahogy korábban várható is volt, a modell egy alaposan megnyújtott S képében jelenik meg, s nagyjából 6,4 méteres hosszt ér el. A Brabus bábáskodásával készülő limuzin utastere várhatóan 2+2+2 üléses lesz, ahol az első ülésektől elkülönített hátsó négy fotelt természetesen egymással szemben helyezik el.

Mondani sem kell, hogy az új Pullman lesz a legdrágább S osztályos Mercedes, a páncélozott kivitel ára már 200-300 millió forintos nagyságrendet képvisel. A leghosszabb csillagos limuzin 2015-ben mutatkozik be, de még az extrahosszú tengelytávú Maybach kiadás előtt. A kabrióra 2016-ig várnunk kell, akkor válik teljessé az S osztály valaha volt legszélesebb kínálata.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.