Most azonban egy új szintre emelnék a franciák fiókgyártójukat: a Sanderót veszi kezelésbe a Renault Sport egy „forró ferdehátú” megalkotásának érdekében. Erről pedig maga Patrice Ratti, a franciák sportrészlegének vezetője nyilatkozott a moszkvai autószalon előtt. Elmondása szerint már jól állnak a megvadított Sandero fejlesztésével, mely a Renault Sport növekedésének egyik kulcsfigurája lehet az olyan növekvő piacokon, mint Oroszország és Brazília. Akik egy kicsit mélyebben benne vannak az autós témában, azoknak feltűnhet a turpisság, ugyanis ezekben az országokban bizony Renault embléma alatt fut igencsak sikeresen az itthon Dacia logóval ellátott típus – így nem véletlen, hogy rá esett a választás.
Ratti úr elárult néhány részletet is az autóról: nem az eddig kínált erőforrások valamelyikéből csikarnak ki nagyobb erőt, ugyanakkor nincs is szükség akkora ménesre, mint a Clio RS esetében, hiszen a Sandero könnyebb, mint Renault testvére. Oroszországban jelenleg a 1,6 literes négyhengeres verzió a legizmosabb, mely 102 lóerővel támadja az aszfaltot.
A cég hosszú távú tervei alapján a Sandero RS a Renault többi sportos modellje alatt fog elhelyezkedni, esetleg a jövőbeli Twingo RS-sel egy teljesítményszinten. A legkisebb francia előző generációjának 133 lóerős sportváltozatából kiindulva így körülbelül 150 lóerőre számíthatunk, mellyel már igencsak fürgén mozoghat majd a páros – melynek hátsókerék-hajtású Renault tagját már itthon is nagyon várjuk. A hírek szerint egyébként egy crossovert is kezelésbe vesz majd a jövőben a Reanult Sport részleg, melynek választása a Capturra eshet, ezzel egy igen érdekes típust összehozva. Jelenleg azonban a Sandero RS-en dolgoznak, melyet sajnos Európában, Dacia márkanév alatt egyelőre nem terveznek forgalmazni – pedig szívesen kipróbálnánk.