A Sorento lesz a Kia egyik legnagyobb autója, amihez méltó és komoly küllemet kapott. A méretesre nőtt suv orrán szinte már természetes elemként bukkan fel a tigrismotívum, s az igényes részletek sorát a 3D-s gyémántmintából felépülő hűtőmaszk gyarapítja. Az elnyújtott fényszórókkal a kocsi eleje kissé eltér a Kia palettájának javától, így legalább többszínű a kínálat. A dinamikus, szemnek kellemes megjelenésért a finoman ereszkedő tetővonal ugyancsak felelős, az övvonal pedig ehhez az elvhez igazodva magasabban húzódik. A mokányabb, terepjárós hatást a körben felbukkanó műanyag elemek fokozzák, de összességében inkább tetszetős és elegáns autóval van dolgunk, mint vérbeli terepessel. Épp ezért nem meglepő, hogy ízléses krómdíszítések is megtalálhatóak a Sorentón.
Az utastérben sokkal kevésbé meglepő formák fogadják a sofőrt és utasait, itt ugyanis már a jól ismert Kia-egyenműszerfallal és elemekkel van dolgunk. Ennek ellenére a háromágú kormány, a krómozott betétek és a fa jól mutat odabenn.
A felszereltséget hűthető-fűthető ülések, JBL prémium-hifirendszer és panoráma-üvegtető illusztrálja, utóbbi bizonyos elmei szénszál-erősítésű műanyagból készülnek. A motorpalettát illetően még nem szolgálhatunk teljes képpel, ugyanis Dél-Koreában mindösszesen két motorral lesz kapható a Sorento, az európai jelenlétet pedig vélhetően több erőforrással próbálja majd lefedni a Kia. A kétliteres dízelmotor jelenti az alapot 186 lóerővel és 402 newtonméterrel, az erősebbik, 2,2-es verzió esetében várhatóan 202 lóerő teljesítményről és 441 newtonméter forgatónyomatékról beszélhetünk.