Július végéhez közeledve már mindkét gyártó óriás 5 millió feletti értékesítést jelentett; jelenleg a Toyota áll az élen a maga 5,097 milliós eredményével. A 30 ezres differencia a magyar piac tekintetében soknak tűnhet, ám nem kell sokáig számolni, hogy rájöjjünk, valójában munkanaponként értékesítenek ennyit a legnépszerűbb gyártók. Egyébként a GM is beleszólhat a végállás alakulásába: 4,92 milliós eredménye szintén magáért beszél.
A jelenlegi élboly mindegyik versenyzője egyébként azt tűzte ki célul a 2014-es esztendőre, hogy átlépje a 10 milliós lélektani határt. Ez korábban még senkinek sem sikerült, és úgy tűnik, idén is elmarad a mágikus vonal átlépése, de a kínai és az indiai piacok bővülését, valamint az amerikai és az európai piac magára találását tekintve erre sem kell sokat várni.
Miközben az eladási mennyiségeket nem szabad szem előtt téveszteni, a verseny sokkal fontosabb aspektusa a nyereségesség – végtére is mindegyik gyártó a pénzből él. Utóbbi tekintetben a Toyota sokkal jobban áll. A gyengülő jen ugyanis rekordnyereséghez juttatta a gyártót, amelynek visszaforgatása régóta remélt innovációs robbanást hozhat létre a japánok háza táján.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!