Most azonban úgy tűnik, a japánok egy egész autót kölcsönvennének a németektől, méghozzá az 1-es sorozat személyében. Persze azért nem kell megijedni: a japán mérnökök csak az alapokat használják majd fel, míg formatervileg csak felépítésében hasonlít majd a két autó. Ugyan egyelőre nagyon keveset tudni a pletykák szerint 69DZ kódnév alatt futó és 2017-ben bemutatkozó fejlesztésről, de arról egyöntetűen nyilatkoznak a források, hogy a – valószínűleg már következő generációs – kis BMW alapjaira épülő Toyotát sportos kisautónak szánják, melynek ugyan megmarad ferde hátú formája, mégis a GT86 alá pozicionálják majd.
A sportos menetteljesítményekről a japánok egy 1,5 literes négyhengeres benzinessel gondoskodnának, mely 152 lóerőt és 150 Nm nyomatékot állít majd elő, ami egy sportos futóművel és jó menettulajdonságokkal elég lehet a boldogsághoz. Főleg, ha hatsebességes manuális váltóval kérjük majd az autót, amihez természetesen ugyancsak hatgangos automata is elérhető.
A Toyota a jelenleg futó, elődeinél agresszívabbra sikerült Auris óta egyre vagányabb formákat ad autóinak – mint például a legújabb Aygo –, de a biztonság kedvéért valószínűleg a 2015-ös tokiói autószalonra elhoznak majd egy tanulmányt, mely az újdonság vonalait vetíti majd előre. Kíváncsian várjuk, mire lesz képes a német–japán, ha egyáltalán megvalósul.