Az RS5 TDI-koncepcióval már előrevetített újítás az elektromos rendszer feszültségének 12 voltról 48-ra növelésével érne el pozitívumokat az energiafelhasználásban, melyhez hozzátartozik egy új tárolási technológia, ami jóval nagyobb kapacitással bír, mint a régebbi megoldás az ólomakkumulátorával. Önmagában ez nem hangzik igazán izgalmasnak, azonban a németek szerint az új rendszer nagyobb teljesítményt képes átvinni és a hatékonyságot is növeli.
A négykarikások az RS5 TDI-tanulmány kiegészítő elektromos kompresszora mellett egy hibrid rendszert is tesztelnek. A legfontosabb újítás az optimalizált hatásfokú generátor, melynek 10 kW-os energia-visszanyerő rendszere van, ami jóval több egy átlagos szerkezeténél, és ezzel 0,4 liter üzemanyagot képes megspórolni 100 kilométeren, amely ugyan önmagában nem hangzik soknak, a mai világban ez hatalmas eredmény.
Az Audi műszaki fejlesztésekért felelős vezetője, Prof. Dr. Ulrich Hackenberg így nyilatkozott a fejlesztésről: „A hajtásláncokkal kapcsolatos stratégiánknak fontos része, hogy az elektromos rendszerek minél szélesebb potenciálját aknázzuk ki, amiben nagyon fontos szerepe van annak, hogy ezek feszültségét 48 voltra növeljük. Ez képessé tesz minket több energia felhasználására, ami megnyitja az utat a sportosabb, hatékonyabb és kényelmesebben használható autók gyártása előtt.” Az ingolstadtiak tehát igyekeznek minden területet maximálisan kiaknázni annak érdekében, hogy legyűrjék a konkurenciát, ami azért nem lesz olyan könnyű, hiszen a BMW és a Mercedes-Benz sem ül tétlenül nézve, hogy ellenfelük elhúz mellettük.