Csak két év múlva mutatkozik be a Mazda 3 MPS

A Mazda legújabb formanyelvével eddig sikert sikerre halmoz.

Kenéz Tibor
2014. 08. 30. 11:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sportolást kedvelők persze már a kezdetek óta vágynak egy motorikusan is felpaprikázott variánsra, melyet a 3-as MPS verziójával kaphatnak majd meg. Sajnos azonban még arrébb van a gyár által is beígért dögös ferde hátú eljövetele, hiszen a sportos verzió állítólag csak a Mazda 3 frissítésével együtt fog megérkezni, ami 2016 második felére várható. Az MPS természetesen optikailag is vadítást kap, leginkább új lökhárítókra, nagyobb kerekekre és az előző sorozatok által már szokásba hozott légbeömlővel ellátott gépháztetőre számíthatunk.

Az ellenlábasok által egyre magasabbra tornázott teljesítményadatokat látva a gyáriak valószínűleg nem fogják a véletlenre bízni az ügyet, és ahogyan az első generációs Mazda 3 MPS a maga 260 lóerejével, úgy a legújabb modell is az élmezőnybe katapultálhat – ha nem egyből az első helyre. Így a 280 lóerős Opel Astra OPC-re és a 300 lovat megmozgató Volkswagen Golf R-re ráígérve a Mazda-mérnökök egy 2,5 literes erőforrásból hoznának ki több mint 300 tagú ménest, s a hajtást a pletykák alapján mind a négy kerékhez eljuttatnák – ezzel elérve a legdinamikusabb viselkedést.

Egyelőre semmi nem hivatalos, így a fent említett adatokra sem vehetünk mérget, de a Mazda filozófiájától nem állna távol egy efféle sportkompakt megalkotása. A gyártó háza tájáról egyébként ismét a CX–3 érkezéséről csiripeltek a madarak, valamint a legendás MX–5 eddig nem létező, ám az új nemzedékkel talán színre lépő kupé verziójáról – mely a nyitott után egy évvel mutatkozhat be – is szárnyra kapott néhány pletyka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.