Az első ízben a párizsi autószalonon látható modellt a Hyundai európai, egészen pontosan rüsselsheimi tervezőközpontjában vetették papírra. A jelenlegi formai irányzat továbbfejlesztését képviselő Polo-konkurens horizontálisan jobban kihangsúlyozott lámpatesteket kap, amelyek szélesebb, erőteljesebb kialakítást láttatnak.
Belül komoly méretgyarapodásra számíthatunk, miközben a minőség is magasabb szintre lép. Emellett az elérhető felszerelések bővítésének is nagy figyelmet szentel a márka.
A technikai részletekről egyelőre kitartóan hallgatnak a koreaiak, de a testvérmodell Kia Rio ismeretében nagy meglepetésre nem kell számítanunk. Az 1,25 literes, négyhengeres belépőt 1,4-es, 109 lóerős benzines csúcsmotor követi, míg dízelfronton 1,1 literes, háromhengeres és 1,4 literes, négyhengeres erőforrások közül választhatunk. Utóbbi enyhébb modernizáláson esik át, melynek eredményeképpen az eddigi 90 mellett 100 lóerős verzióban is elérhető lesz.
A paprikás hangulatról a Hyundai N névre hallgató sportrészlege gondoskodik. Az i20N csak később érkezik, feltehetően 1,6 literes turbómotorral a lemezek alatt. Az i20 második generációjának forgalmazása az októberi bemutatkozást követően jövő év elején kezdődik meg.