A premier közeledtével újabb információkat tudhattunk meg a típusról. Nemcsak a költségek mértéknek tekintetében, de a modellkínálattal is hangsúlyozni kívánja a Jaguar, hogy elérhető prémium terméket kínál. A márka következő sikervárományosa – az XE – az új filozófia keretében a középkategóriában indulva lefelé bővíti a kínálatot, felvéve a harcot többek között a Mercedes C osztállyal vagy az Infiniti Q50-nel. Ehhez a teljesen új platform és a kategóriában eddig még nem látott teljesen alumínium karosszéria lesz segítségére, amelyet erőforrások új generációja mozgat majd. A különösen hatékony motorokkal a 4 literes fogyasztás elérése is teljesülhet, miközben a kimondottan dinamikusnak ígért típus csúcsverziójával akár 300 km/h-ig is gyorsulhatunk.
Előbbiben az új, kétliteres motorcsalád veszi ki a részét. A több teljesítményben elérhető benzines és dízel turbómotorok erejét nyolcfokozatú automataváltó továbbítja majd a hátsó kerekek felé, a későbbiekben pedig összkerekes variánsok is gazdagíthatják a kínálatot. Tüzes menetteljesítményekről az F-Type-ban is látott háromliteres, kompresszoros V6-os felel, amely a képen látható XE S-ben 380 lóerőt teljesít.
A sokszínűség garantált, az új formákról pedig a gyár ízelítő videója árulkodik. Az újdonságot először az október elején kezdődő Párizsi Autószalonon láthatjuk majd, az építkezést pedig az alapoktól kezdte a márka: a teljesen új, alumínium platform és a négyhengeres motorcsalád később további modellekben teljesedik ki. Az alapok egyébként kimondottan ígéretesek. A márka illetékesei elárulták, hogy az XE struktúrájának 75 százalékát alumínium adja, amelytől nem csak könnyebb, de a fokozott merevségű, RC 5754-es anyag használatával merevebb is lesz a modell karosszériája.