A jelenleg is futó első generáció az előző, E90-es kódjelű 3-as BMW alapjait használja, az újdonság azonban szakít a hagyományokkal és a márka UKL1 nevű platformjára fog épülni, vagyis ugyanazokat az alapokat használja, mint az új Mini és a BMW 2-es Active Tourer. Mindez rögtön azt is jelenti, hogy az eddigiekkel ellentétben elsőkerék-hajtást kap az új X1. Felárért persze összkerékhajtás is elérhető lesz az autóhoz, azonban búcsút inthetünk a jó öreg hátsókerék-hajtásnak.
Az X1 különben könnyebb lesz a jelenlegi változatnál, és további újdonság a modellel kapcsolatban, hogy a BMW állítólag tervezi egy kupésabb tetőkialakítású, sportosabb X1 piacra dobását is X2 néven, amely széria az X6 és az X4 sorozatot egészítené ki, leginkább a Mercedes–Benz GLA ellen ringbe szállva. Ha pedig már testvérmodellek, annyi is bizonyos, hogy az X1 és a következő generációjú Mini Countryman között szoros rokonságot fedezhetünk majd fel.
A hajtásláncok alapvetően a Mini új generációjából és a 2-es Active Tourerből érkeznek. A belépőt az új 1,5 literes háromhengeres jelenti 136 lóerővel (X1 sDrive18i), míg a benzines csúcsmodell a 231 lovas X1 xDrive25i lehet. Dízelfronton a 116 lóerős 1,5 literes háromhengeresre számíthatunk (sDrive16d), míg a kínálatot a 2 literes négyhengeres egészíti ki 150 és 170 lóerővel (18d/20d). A hatfokozatú kézi váltó mellé vélhetően megérkezik a ZF keresztmotorokhoz tervezet kilencgangos automatája is.
Egyéb változatokról a 2015 őszén esedékes piaci start alkalmával még nem szól a fáma, azonban a források említettek egy később érkező, konnektorról is tölthető plug-in hibrid változatot, valamint a vezetés szerelmeseinek egy potenciális M-kivitelt (vagy legalább M Performance verziót), bőven 300 lóerő feletti csúcsteljesítménnyel.