A formai és a műszaki alapokat is megőrizte. Ennek ellenére a lemezek alatt találunk jócskán újításokat. A Rapiddal megindított és az Octaviával folytatott formákkal számolhatunk a Fabiánál is, igaz, esetében talán a korábbi modell arányainak megtartása jobban érződik, de az éles vonalak és a karakteresebb fényszórók így is frissességet kölcsönöznek a típusnak. Nem csoda az óvatosság: az Octavia után eddig a Fabia a márka második legnépszerűbb típusa, a széles ízléskört pedig radikális nézetekkel nem lehet kiszolgálni, így az eddigi recept dominál a kisautó harmadik generációjánál is.
A sarkos törésekkel megáldott kisautót elődjénél jobb kiállással vértezték fel a formatervezők, amit hatalmas, 90 mm-es szélesítéssel és 30 milliméterrel alacsonyabb felépítéssel próbáltak elérni, míg az autó hossza a maga 3,99 méterével közel változatlan. Ennek megvan a maga oka: érdekesség, hogy nem a könnyebb, új generációs MQB moduláris platformra épül az újdonság, hanem a korábbi generáció PQ25 névre hallgató, továbbfejlesztett architektúrája adja majd az alapokat, amely így immár PQ26 elnevezést visel. Miközben ez változatlan, a karosszérián és az egyes részegységeken, így például a hajtásláncokon sokat csiszoltak a fejlesztők, nem utolsósorban a tömegcsökkentés irányába hajolva: ennek eredménye az átlagosan 63 kilós fogyókúra.
Az utastérben is tetten érhetjük majd a modellváltást, még ha a Škodánál megszokott logikus és letisztult elrendezés meg is marad az autóban. Abban szinte biztosak lehetünk, hogy a térkihasználáson is javítottak a mérnökök, amit a kategória legnagyobb, 330 literes csomagterével támasztanak alá a gyáriak. Ahogyan a Škoda többi modelljében, úgy a Fabia drágább verzióiban is elérhető lesz az érintőképernyős Mirror Link rendszer, de a kínálatban megtaláljuk a panorámatetőt, a kulcs nélküli rendszert vagy éppen a tolatókamerát is.
Erőforrások terén is újítanak a legtöbbet a négykerekűn, amely főleg a hatékonyság terén lesz tetten érhető: a hasonló teljesítményű verziókat összevetve átlagosan egyliteres üzemanyag-megtakarítást tapasztalhatunk. A belépőszintet a Citigóból érkező háromhengeres egyliteres jelenti majd, melyet mind 60, mind pedig 75 lóerős változatban megkaphatunk majd. Az erősebb benzines a konszern 1,2 literes turbósa lesz majd 90 és 110 tagú ménest mozgósítva. A korábbi 1,6 literes dízeleket még takarékosabb háromhengeres 1,4 literesek váltják 75, 90 és 105 lóerővel. Minden kivitelhez szériában jár majd a start/stop rendszer és az összes erőforrás megfelel az EU6-os károsanyag-kibocsátási normáknak. A takarékosságra kihegyezett GreenLine verzió mindössze 3,1 literes gyári átlagfogyasztással kecsegtet. A Fabiák kizárólag elsőkerék-hajtással lépnek piacra, a manuális váltók mellett pedig a négyhengeres benzinesekhez és a csúcsdízelhez hétsebességes DSG automata is rendelhető lesz.