Már tesztköreit futja az új, győri Audi TT RS

Az új TT gyártása a napokban kezdődött Győrben, közben az RS modell tesztelése már zajlik a Nürburgringen.

Szabó Péter
2014. 08. 10. 12:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kifutó szériához képest rengeteget fejlődik menetdinamikailag az újdonság. Az RS a hagyományos verziókhoz hasonlóan 50 kilogrammos fogyókúrában részesül, s a 2,5 literes, öthengeres turbómotorjának teljesítményét az eddigi Plus verzió 360 lóerős szintjére tornázzák fel. A későbbiekben az új modellből is megjelenhet Plus kiadás, amely könnyen átlépheti a 400 lóerős határvonalat is.

Ezzel pedig szuperautós kvalitásokra tesz szert a szériában összkerékhajtású, hatfokozatú kézi és hétgangos dupla kuplungos váltóval is rendelhető modell. A 4,2, illetve 4,0 másodperces 0–100-as sprint magáért beszél, ráadásul óriási kompromisszumot a fogyasztást tekintve sem kell kötnünk: a gyári vegyes fogyasztás 9 liter alatt marad.

A tesztelt autó egyébként ügyesen leplezi kilétét: kívülről az előző generáció formáit üdvözölhetjük, ám több részlet is arról árulkodik, hogy valójában tesztpéldányról van szó.

A TT RS-re még legalább egy évet kell várnunk – a premier időpontjáról egyelőre nem nyilatkozott a gyártó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.