A kifutó szériához képest rengeteget fejlődik menetdinamikailag az újdonság. Az RS a hagyományos verziókhoz hasonlóan 50 kilogrammos fogyókúrában részesül, s a 2,5 literes, öthengeres turbómotorjának teljesítményét az eddigi Plus verzió 360 lóerős szintjére tornázzák fel. A későbbiekben az új modellből is megjelenhet Plus kiadás, amely könnyen átlépheti a 400 lóerős határvonalat is.
Ezzel pedig szuperautós kvalitásokra tesz szert a szériában összkerékhajtású, hatfokozatú kézi és hétgangos dupla kuplungos váltóval is rendelhető modell. A 4,2, illetve 4,0 másodperces 0–100-as sprint magáért beszél, ráadásul óriási kompromisszumot a fogyasztást tekintve sem kell kötnünk: a gyári vegyes fogyasztás 9 liter alatt marad.
A tesztelt autó egyébként ügyesen leplezi kilétét: kívülről az előző generáció formáit üdvözölhetjük, ám több részlet is arról árulkodik, hogy valójában tesztpéldányról van szó.
A TT RS-re még legalább egy évet kell várnunk – a premier időpontjáról egyelőre nem nyilatkozott a gyártó.