Már úton van a 3 hengerrel frissülő BMW 3-as sorozat

A minap lencsevégre kapták a még maszkolással ellátott 3-as sorozatú BMW-t

Csizsek Ádám
2014. 08. 22. 16:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A maszkolás kizárólag az első lökhárítót érinti, amelyen vélhetően minimális kozmetikai beavatkozás történt, az autó többi része pedig mindenféle formai módosítás nélkül vészeli át a frissítőkúrát. Noha a BMW-k világában és a rajongók szemében már a négyhengeres combosabb verziók térnyerése és a hathengeres ketyegők visszaszorulása is jelentős érvágásnak számított, ezúttal egy újabb dugattyútól kell búcsúzniuk a vásárlóknak: a friss 3-as ugyanis háromhengeres erőforrásokkal is elérhető lesz.

Persze mindez nem meglepő a 2-es Active Tourerrel, valamint a Minikkel megkezdett folyamat következő lépcsőfokát egyértelműen a középkategóriás modellek jelentik, amelyek orrába a teljesítményük révén teljes joggal férkőzhetnek be az 1,5 literes benzinmotorok. A B37 és a B38 néven érkező motorcsalád a 316d esetében a kétliteres négyhengerest, a 316i esetében pedig az 1,6-os turbómotort búcsúztatja a takarékosabb jövőért. Mindemellett megjegyzendő, hogy a kisebb erőforrások beépítése természetesen tömegcsökkenést is von maga után, ami a vezethetőségben és a fogyasztásban szintén javulást eredményez majd – a legfrissebb EfficientDynamics technológiának köszönhetően mintegy 10 százalékos étvágycsökkenésre számíthatunk.

A 2-es Active Tourerben keresztben beépített és az első kerekeket meghajtó motor ezúttal tradicionális formában, hosszanti elrendezéssel kerül a 3-as gépteteje alá és természetesen a hátsó kerekeket hajtja meg, ahogy azt eddig is megszokhattuk. A dízel verzió, tehát a 316d négyezres fordulaton 115 lóerőt és 1750-től 270 Nm-t ad le, azaz az elődhöz mérten 10 Nm-rel gyarapodik az újdonság. A benzinmotornál sem változik a teljesítmény, tehát a 1,5 literes, háromhengeres turbómotor is 136 lóerőt biztosít 220 Nm-es maximális forgatónyomaték mellett, amely ugyancsak egyezik a leváltott négyhengeres képességével. Itt persze nem álltak meg a németek, s hamarosan erősebb verzióval is jelentkeznek. Nem hivatalos forrásból származó hírek szerint akár 231 lóerővel (320 Nm) is elérhető lesz a kisméretű turbómotor a 3-ashoz a későbbiekben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.