A valaha volt legdinamikusabb Land Roverként aposztrofált terepes óriás megkapta az ilyenkor szokásos változtatásokat: új első lökhárítót nagyobb légbeömlőkkel – amik két töltőlevegő-hűtőt lélegeztetnek. Azért ennél többre is futotta az angol gyártó mérnökeitől. A hűtőrácsot sem hagyták érintetlenül, és az izmosabbra húzott kerékjárati ívek mellé agresszívabb küszöböket is kapott az SVR. Ez még mindig nem minden, hiszen a 21 colos felniken, kissé meglepő módon négy évszakos Continental Cross Contact gumik mellett – melyek tapasztalataink szerint nem a sportos autózást szolgálják – a hátsó lökhárító is át lett rajzolva.
A fényes fekete diffúzor mellett oldalanként két kipufogót találunk, melyek igencsak baljós képet adnak a mögöttünk haladók számára, hát még ha a lejjebb található videóban morajló hangokat is hozzáképzeljük a jelenethez. Természetesen az utastér sem maradt érintetlen. A királyi kényelemmel bíró foteleket mind elöl, mind pedig hátul kicserélték kéttónusú Oxford bőrrel kárpitozott, SVR logóval ellátott sportülésekre – melyek a kellő tartás mellett bizonyára továbbra is komfortosak maradtak.
A középkonzolon mindössze az alumíniumbetét jelenti az újdonságot, melyet a vásárlók egy kis extra ráfordítással karbonra cserélhetnek, amennyiben ízlésük azt kívánja. A lényeget persze a hatalmas gépháztető alatt találjuk, ahol egy kompresszoros, 5,0 literes V8-as várja, hogy játszi könnyedséggel lőhesse ki a súlyos testet. Ez pedig nem is okoz neki nagyobb problémát, hiszen az 558 vadlovat és 680 Nm csúcsnyomatékot csatasorba állító szerkezet 48 lóerővel és 55 Nm-rel múlja felül az eddigi legerősebb, Supercharged verziót. Így az SVR egy sportosra hangolt nyolcfokozatú automata váltó és összkerékhajtás segítségével 4,7 másodperc alatt képes 100-ra katapultálni, hogy aztán meg se álljon az elektronikusan limitált 260 km/h-s végsebességig.
A sportóriás azonban nem csak az átrajzolt külső elemeknek és a hatalmas teljesítménynek köszönheti 8 perc 14 másodperces idejét a Nordschleifén. Az SVR újrakalibrált dinamikus aktív hátsó differenciálművet kapott, mely korábban és nagyobb mértékben zár, hogy a két hátsó kerék felé irányítsa a legnagyobb tapadást. Az autó rendelkezik egy elektronikusan irányított, többkuplungos rendszerrel ellátott központi differenciálművel is, mely egy továbbfejlesztett nyomatékelosztóval van ellátva a nagyobb kanyarsebességek eléréséhez.