Nehézsúlyú atléta – itt a Range Rover Sport SVR

A Land Rover lerántotta a leplet a Range Rover Sport megvadított, SVR verziójáról.

Kenéz Tibor
2014. 08. 13. 6:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A valaha volt legdinamikusabb Land Roverként aposztrofált terepes óriás megkapta az ilyenkor szokásos változtatásokat: új első lökhárítót nagyobb légbeömlőkkel – amik két töltőlevegő-hűtőt lélegeztetnek. Azért ennél többre is futotta az angol gyártó mérnökeitől. A hűtőrácsot sem hagyták érintetlenül, és az izmosabbra húzott kerékjárati ívek mellé agresszívabb küszöböket is kapott az SVR. Ez még mindig nem minden, hiszen a 21 colos felniken, kissé meglepő módon négy évszakos Continental Cross Contact gumik mellett – melyek tapasztalataink szerint nem a sportos autózást szolgálják – a hátsó lökhárító is át lett rajzolva.

A fényes fekete diffúzor mellett oldalanként két kipufogót találunk, melyek igencsak baljós képet adnak a mögöttünk haladók számára, hát még ha a lejjebb található videóban morajló hangokat is hozzáképzeljük a jelenethez. Természetesen az utastér sem maradt érintetlen. A királyi kényelemmel bíró foteleket mind elöl, mind pedig hátul kicserélték kéttónusú Oxford bőrrel kárpitozott, SVR logóval ellátott sportülésekre – melyek a kellő tartás mellett bizonyára továbbra is komfortosak maradtak.

A középkonzolon mindössze az alumíniumbetét jelenti az újdonságot, melyet a vásárlók egy kis extra ráfordítással karbonra cserélhetnek, amennyiben ízlésük azt kívánja. A lényeget persze a hatalmas gépháztető alatt találjuk, ahol egy kompresszoros, 5,0 literes V8-as várja, hogy játszi könnyedséggel lőhesse ki a súlyos testet. Ez pedig nem is okoz neki nagyobb problémát, hiszen az 558 vadlovat és 680 Nm csúcsnyomatékot csatasorba állító szerkezet 48 lóerővel és 55 Nm-rel múlja felül az eddigi legerősebb, Supercharged verziót. Így az SVR egy sportosra hangolt nyolcfokozatú automata váltó és összkerékhajtás segítségével 4,7 másodperc alatt képes 100-ra katapultálni, hogy aztán meg se álljon az elektronikusan limitált 260 km/h-s végsebességig.

A sportóriás azonban nem csak az átrajzolt külső elemeknek és a hatalmas teljesítménynek köszönheti 8 perc 14 másodperces idejét a Nordschleifén. Az SVR újrakalibrált dinamikus aktív hátsó differenciálművet kapott, mely korábban és nagyobb mértékben zár, hogy a két hátsó kerék felé irányítsa a legnagyobb tapadást. Az autó rendelkezik egy elektronikusan irányított, többkuplungos rendszerrel ellátott központi differenciálművel is, mely egy továbbfejlesztett nyomatékelosztóval van ellátva a nagyobb kanyarsebességek eléréséhez.

A nagyobb teljesítményű Brembo fékrendszer, az alumíniumerősítésű sportfutómű, az átalakított Active-Roll Control és az újraprogramozott Adaptive Dynamics rendszer már csak hab a tortán. A Land Rover Special Operations részlegének vezetője, John Edwards szerint „a Range Rover Sport SVR kiemelkedő összhangja a közúti és a terepes közlekedésnek, valamint az élvonalbeli formatervezésnek. Ez a lélegzetelállító teljesítmény pedig kielégíti majd a legkülönlegesebb igényekkel bíró vásárlókat is.”

Ez persze el is várható, hiszen a jelenlegi legerősebb, Supercharged verzió 28 millió forintot is meghaladó alapáránál bizonyára jóval borsosabb összegre számíthatnak azok, akik egy SVR kulcsait szeretnék a zsebükben tudni. Ugyanakkor abban is biztosak vagyunk, hogy lenyűgöző képességeivel így is sokak szívét meghódítja majd a sportos óriás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.