Olasz csődör lélegeztetőn: jön a turbós Ferrari 458

A Ferrari 458 Italia ugyan kicsit sem tűnik még elavultnak, a gyáriak a frissítés mellett döntöttek.

Kenéz Tibor
2014. 08. 09. 12:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az állítólag M458–T nevet viselő gép természetesen nem csak a külsejét tekintve változik majd valamelyest, sőt a legfontosabb újítások a rendkívül látványos hátsó üveglap alatt lesznek fellelhetők. A méltán híres, 4,5 literes, 570 lóerős V8-ast ugyanis lecserélik a mérnökök, méghozzá a gyártó második modern kori turbós erőforrására – amely még a Speciale 605 lóerejét is kenterbe veri majd. A 142M kódnév alatt futó újdonság jóval erősebb lesz a jelenlegi verziónál, a pletykák szerint akár 670 vadlóval gazdálkodhatnak majd a szerencsés tulajdonosok. Ez minden bizonnyal jelentősen gyorsabb 0–100-as vágtát eredményez majd, mint a mostani – szintén nem lassú – modell 3,6 másodperces produkciója, és akkor a végsebességről még nem is beszéltünk, mely ugyancsak túlszárnyalhatja az elődét, ami 315 km/h.

A turbók használata persze nem kizárólag a sebesség növelése miatt fontos az olaszoknak, hiszen az egyre szigorodó környezetvédelmi normák mellett a fogyasztási és légszennyezési értékekre is oda kell figyelniük. Abban biztosak lehetünk, hogy 458 Italia 13,3 literes vegyes átlagfogyasztásán és 307 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásán valamelyest javítani fog a dupla turbós verzió.

Habár jellegét tekintve nem fog sokat változni az autó – ahogyan a California T esetében is tapasztalhattuk –, a formatervezők azért sok helyen finomítanak majd a vadító vonalakon. Ide tartoznak például a lökhárítók, a módosított, ledes fényforrásokkal szerelt első és hátsó lámpák és a rengeteg aerodinamikai elem. Belül is számíthatunk néhány újdonságra, mint a Califronia T-től megörökölt Harman Kardon hangrendszer és az Apple CarPlay rendszer.

A Ferrari tehát komolyan veszi modellpalettájának turbósítását. Az M4586T-vel pedig már kettőre nő a feltöltővel ellátott típusok száma, ami némelyek számára maga a pokol, míg mások csak a nagy, szintén lélegeztetőkkel ellátott elődök visszatértét látják bennük. Hiszen ne feledjük, hiába a régóta tartó szívóuralom, a maranellóiak nem először nyúlnak ehhez a turbóhoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.