Opel-jövőkép: 2014 és 2018 között 27 új modell

Az Opel hazai importőrének köszönhetően egy meglehetősen exkluzív beszélgetés résztvevői lehettünk.

Vajda János
2014. 08. 10. 5:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Opel néhány nehéz évet követően igazán jó útra tért az eladások és a fontos számok tekintetében, tizenegy országban jelentős növekedést könyvelhetett el. A gyártó összes típusa komoly sikereket ért el, s meglepő, hogy a résmodellek – mint például a Mokka, a Meriva vagy az Adam – is kiválóan teljesítenek, persze elsősorban Nyugat-Európában, a közép- és kelet-európai piac elsősorban a hagyományos kategóriákba sorolható típusokat részesíti előnyben. Annak ellenére, hogy két óriási piacon, Oroszországban és Törökországban nehéz dolga van a márkának, jelentős fejlődést várnak a szakemberek, s 2016-ra teszik a várható fordulatot, amikortól egyértelműen profitot fog termelni a márka.

Ehhez persze elengedhetetlen a folyamatos kemény munka, a tervek szerint ezzel nem is lesz baj. Két fontos alappillére lesz a megerősödésnek: az egyik, hogy a vezetőség pontosan definiálta azokat a szempontokat, amelyek az Opelt Opellé teszik, s amelyektől a fejlesztések során nem térhetnek el a tervezők. Itt a hangsúly egyrészt az egyedi és azonnal felismerhető külső-belső formaterven van, másrészt pedig a German engineering megfogalmazáson, amely magyarul a klasszikus német iskola szerinti tervezését jelenti. A fordulat második, talán még fontosabb alappillére a várható modelldömping.

Hogy miről is van szó? Peter Christian Küspert szerint 2014 és 2018 között nem kevesebb mint 27 új modellről, ami négy év alatt hihetetlenül soknak számít. Természetesen a szám tartalmazza a meglévő típusokból kialakított változatokat, továbbá egy jelentős részt a modellfrissítések fognak adni, de ezek mellett az elkövetkező években számíthatunk jó néhány vadonatúj típus megjelenésére is. Ilyen például a nemrégiben bejelentett új Corsa és a teljesen áttervezett, rövidesen piacra lépő Astra család, amely már javában tesztköreit futja. A szakértő elmondta, hogy a VW-csoporthoz hasonlóan az Opel is moduláris platformokkal fog dolgozni a jövőben.

A választék felfrissülésében fontos szerepet játszanak az új motorok is, az ígéretek szerint 2014 és 2018 között 17 új egység jelenik meg a listán. Ha pedig új erőforrások, akkor nem lehet nem megemlíteni a szentgotthárdi motorgyárat, ahol óriási fejlesztéseket hajtott végre az Opel, és amelynek szerepe egyre fontosabb lesz az elkövetkező években. A gyártó európai motorkínálatának gerincét az új 1,6 literes benzines és dízel, valamint a rövidesen a kínálatba érkező 1-1,2 literes motorok adják és fogják adni. A magyarországi vezetőség és az Opel értékesítési vezetője is büszke a szentgotthárdi gyár teljesítményére, a tervek szerint a jövő évben már az 500 ezret is meghaladja a legyártott motorok száma, s a szám 2016-ra megközelítheti az egymilliót.

Az értékesítési igazgató tartogatott számunkra egy abszolút naprakész újdonságot is: az európai cégcsoport – beleértve az egyéb márkákat is – mostantól Opel Group néven fut a korábbi GME elnevezéssel ellentétben. Erre az új stratégia miatt volt szükség.

Megtudtuk azt is, hogy prémiummodellekre hiába is számítunk, az Opel nem tervez ilyeneket piacra dobni, a márka marad a jól bevált értékeknél és célcsoportnál. A prémiumszegmensben a vezetőség meg fogja erősíteni a Cadillac szerepét, az amerikai márkának a kontinensünkön biztosan jót fog tenni a dízelmotorok megjelenése. Az Európából kivonuló Chevrolet palettáját nem tervezi pótolni az Opel. A gyáriak arra számítanak, hogy a Chevy-vásárlók egy kisebb részét – akik csak alacsonyabb áron tudnak autót vásárolni – elveszítik, azonban a korábbi ügyfelek többsége átpártol majd az Opelhez, tovább növelve a márka eladásait.

Egy olcsóbb Opel, egy városi kisautó rövidesen megjelenik a palettán, friss padlólemezzel és kizárólag öt ajtóval. A kínálat másik felén számíthatunk további rétegmodellek megjelenésére, amelyek presztízsnövelő szerepet kapnak, és ugyanezt hivatott képviselni a márka motorsportba való visszatérése. Mindemellett legalább ilyen fontos, hogy az Ampera sem marad utód nélkül, a következő teljesen elektromos típus nem az Ampera egyenes ági leszármazottja lesz, így ugyanis sokkal Európa-közelibb megoldásra számíthatunk.

Globális szinten csaknem hibaszázaléknak számítanak a magyarországi eredmények, azonban a forgalmazó igazán büszke lehet az Opel itteni szereplésére: az első félévben több mint ötezer autó talált gazdára, ami azt jelenti, hogy közel 500 darabbal vezeti a listát a márka, s az előző év hasonló időszakához képest ez a szám mintegy 68 százalékos növekedést jelent, ami bőven túlteljesíti az egyébként szépen fejlődő, 26 százalékkal bővülő magyarországi összeladást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.