Tovább erősít a Hyundai – itt az új i20

Nemrégiben még csak két skiccet láthattunk róla, most viszont már teljes egészében láthatjuk az i20-at.

Kenéz Tibor
2014. 08. 12. 16:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A rajzokon egy kifejezetten agresszív arcot mutató, sportos járművet láthattunk, melyhez képest a valóságban – ahogyan az várható volt – egy kissé visszavettek a dél-koreaiak, hiszen ami papíron könnyed ujjmozdulat, az a valóságban rengeteg mérnöki munka, amit a befoglaló méretek is nagyban befolyásolnak. A „folyékony szobrászat” formanyelv legújabb tagja azonban véleményünk szerint így sem okoz csalódást, hiszen a Volkswagen Polo ellenfelének szánt négykerekű az igencsak unalmas elődje után így is az átlagosnál izgalmasabb képet ad.

Mindez nagyban köszönhető például a fekete C oszlopnak, mely – a Citroën DS3 és az Opel Adam után szabadon – azt az érzést kelti bennünk, hogy lebeg az autó teteje. A 4035 milliméter hosszú és az előző i20-nál 4,5 centivel nagyobb, 2570 milliméteres tengelytávval bíró újdonság a Hyundai szerint a kategória legnagyobb lábterével rendelkezik, melyet az összesen 1892 milliméteres utaskabinnal (első és hátsó lábtér összesen) bizonygatnak a gyáriak. A 320 literes csomagtér szintén tágasnak ígérkezik a kategóriában, és a legjobban felszerelt változatok akár LED-es nappali menetfénnyel, ugyanezzel a technológiával ellátott hátsó lámpákkal, tolatókamerával és nyitható panorámatetővel érkezhetnek.

Az utastérről egyelőre nem osztott meg velünk képeket a Hyundai, de annyit már tudhatunk a modern kisautó belsejéről, hogy újratervezett multifunkciós kormányt, első, tárolórekeszes kartámaszt, állítható magasságú vezetőülést, USB- és AUX-csatlakozót és automatikus klímát is kaphat majd az i20, a hátsó szellőzőrostélyokról nem is beszélve. Ha mindez még mindig nem lenne elég, kulcs nélküli nyitást és indítást, bluetooth-csatlakozást, magasságában és mélységében is állítható volánt és elektromosan behajtható tükröt is kérhetünk majd az újdonsághoz – nyilván némi felár ellenében. Ez a felsorolás is jól mutatja, hogy bizony komolyan kell számolni a dél-koreaiakkal.

Az erőforrásokról kitartóan hallgatnak a gyáriak, de a testvérmodell Kia Rio ismeretében nagy meglepetésre nem kell számítanunk. Az 1,25 literes, négyhengeres belépőt 1,4-es, 109 lóerős benzines csúcsmotor követi, míg dízelfronton 1,1 literes, háromhengeres és 1,4 literes, négyhengeres erőforrások közül választhatunk. Utóbbi enyhébb modernizáláson esik át, melynek eredményeképpen az eddigi 90 mellett 100 lóerős verzióban is elérhető lesz. A jól sikerült i10 után kifejezetten kíváncsian várjuk, hogy a városi minik után a kisautók kategóriájában mire lesz képes a Hyundai az új i20-szal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.