Az előzetes hírekkel szemben a Mercedes büszkesége nem csupán a kisebb normáknak felel meg, hanem a világon elsőként teljesíti a VR9-es szabványt, azaz a legmagasabb szintű golyóállóságot biztosítja. Ennek érdekében az ajtókba, a padlóba és az utascella többi részéhez speciális, golyóálló acélötvözetet építenek be a sindelfingeni üzemben, ezt egy aramidréteg (hőálló, szintetikus szövet) és polietilén komponensek egészítenek ki.
Összességében nem csupán a hadsereg által használt lőfegyverekkel szemben golyóálló az autó, hanem kézigránát és hasonló erejű robbanótöltetetek, illetve repeszek ellen is óv. Természetesen a szélvédők és az oldalablakok is védelmet nyújtanak a lőfegyverek ellen – ezt a réteges felépítés és a belső polikarbonát réteg segíti elő. Az ablakok vastagsága emiatt több centiméterre nőtt, és a tömegük is megugrott.
A páncélozott S osztály elvileg kívülről semmiben sem különbözik az egyszerűbb, védelem nélküli verzióktól, s ugyanúgy lesz kérhető öt- és négyülésesként. A csomagtér kapacitása mintegy 350 literre csökkent, de a mérnökök hasznos kiegészítők, például a tűzoltó vagy az oxigénellátó berendezés elhelyezésére használták fel az elvett teret.
A meglehetősen nehéz páncélos modell kizárólag S 600-ként lesz megrendelhető, azaz a védelemmel ellátott S osztály motorházában a V12-es, hatliteres biturbó erőforrás lapul, méghozzá 590 lóerő csúcsteljesítménnyel és 830 newtonméter maximális nyomatékkal. Az S 600 Guard természetesen különleges extrák sorával igyekszik a lehető legtöbbet nyújtani: pánikriasztó, vészhelyzetben friss levegőt szolgáltató rendszer, hidraulikusan működtethető oldalablakok, fűthető szélvédő és ablakok, speciális hátsó hűtőrekesz, illetve az ilyenkor megszokott speciális ledes villogó fények járnak hozzá.