Zöld nap: jön az üzemanyagcellás BMW i3

Noha a Toyota és a BMW együttműködése során a két gyártó a zöld autók tekintetében is közösködik.

Csizsek Ádám
2014. 08. 03. 5:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A németek és a bajorok tüzelőanyag-cellás rendszert fejlesztenek együtt az élménymodell mellett, amelyet a Toyota FCV után a BMW i3-ba szerelve köszönthetünk majd.Jelenleg az uralkodó trendek a hibrid és a konnektorról is tölthető hibrid modellek sikerét hozzák, azonban számos gyártó igyekszik több lábon állni, ami a bizonytalan jövő szempontjából mindenképpen fontos.

A tisztán elektromos vagy hibrid típusokkal szemben a Toyota és a BMW is igyekszik élhető alternatívát nyújtani a tüzelőanyag-cellás megoldással. A japánok már bemutatták a fejlesztés alatt álló rendszert az FCV koncepcióban, amely 2015-ben már szériagyártású modellként debütál. Pillanatnyilag még nem hivatalos az információ, de belső források szerint a BMW i3-ba telepített hidrogénhajtás 2016-ban mutatkozik be.

 

A gyártók a részletekbe ezúttal nem kívántak belemenni, de az FCV-vel kapcsolatban korábban napvilágot látott információkból következtethetünk az újdonságok képességeire. A hírek szerint a hidrogénnel hajtott Toyota nagyjából 10 szekundum alatt futja meg a 0–100-as sprintet, míg hatótávolsága a tisztán elektromosokat lekörözve 480 km-ben állapodik meg. Árak tekintetében viszont tényleg nincs semmilyen támpontunk, de meglehetősen drága technológiáról lévén szó, nem meglepő a japánok által rebesgetett, 15-16 millió forintos összeg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.