2017-ig tíz konnektorról tölthető hibrid Mercedes jön

Alig akad olyan autógyártó, amely ne kínálna vagy fejlesztene hibrid modellt. Itt a következő lépcsőfok.

Csizsek Ádám
2014. 09. 16. 16:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Prémiumszinten még fokozottabb a verseny, hiszen a tehetősebbek még fogékonyabbak az új technológiákra. Épp ezért nem meglepő, hogy három éven belül a Mercedes-Benz hálózatról tölthető hibridjei is megvásárolhatók lesznek. A gyártó nem viccel, hiszen három év alatt mintegy tíz olyan modellt élesít, amelynek hibrid hajtásláncát a konnektoros töltési lehetőség teszi teljessé. Persze a jelenlegi kínálatban is kapható már ilyen modell, méghozzá az S 500 Plug-in Hybrid. Azonban amennyiben hihetünk a gyártó szavának, akkor mindez csupán a jéghegy csúcsa.

A hároméves tervben számos hibrid újdonság szerepel, amelyekről dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatótanácsának tagja beszélt. Ennek alapján nem csupán a márka magja, tehát C, az E és az S osztály lesz majd kapható konnektorról is tölthető hibridként, hanem a többi népszerű Benz, így az suv-k is. Weber elmondása szerint mintegy négyhavonta köszönthetünk a kínálatban új hibridet.

Az első fecske a C Plug-in Hybrid lesz, amely egyébként külsőre teljesen megegyezik majd a most kapható, hagyományos hajtású verziókkal, egyedül a hátsó lökhárítóba épített elektromos töltési pont alapján lesz megkülönböztethető.

Csemegék a technikai oldalon lesznek, így az aktív hűtőredőny, amely a hűtőmaszk mögött helyet foglalva az aktuális viszonyoknak megfelelően nyitja meg vagy zárja el a hűtők és a motortér felé áramló levegőt. Emellett új, frissített Comand rendszer is szerepel a repertoárban, hogy a sofőr a hajtási rendszer aktuális állapotáról tájékozódhasson. A gépháztető alá várhatóan a kétliteres, négyhengeres turbómotor kerül, amelyet 68 lóerős elektromotor egészít ki. Terjednek olyan pletykák is, miszerint a háromliteres, turbós V6-os benzinmotor adja az elsődleges hajtóerőt, de ezt kevésbé látjuk valószínűnek. A hírek 8,7 kilowattórás akkumulátorról szólnak, ami már elég lehet kisebb távok tisztán elektromos megtételére.

Hamarosan minden kiderül, hiszen a Mercedes-Benz elképesztő hibridoffenzívájának első tagja, a benzin-elektromos hajtású C osztály az október elején esedékes genfi autószalonon mutatkozik be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.