Az ikonikus kétajtós sajnos itthon leginkább az igénytelen tuningok alapjaként terjedt el, holott ennél jobb sorsot érdemel a korában rendkívül formabontónak számító modell. Az Opel ezúttal szép jubileumot ünnepelhet, hiszen Vectra A vagy a 90-es években gyártott Saabok alapjául szolgáló GM platformra épített kupé most lett 25 éves. A negyed évszázados Calibra története még 1989-ben, a Frankfurti Autószalonon vette kezdetét, mikor is az autós társadalmat szinte sokkolta a 0,26-os légellenállási tényezővel bíró, jellegzetes formájú modell.
Akkoriban ez a légellenállási tényező messze az autóipar legjobbjának számított, sokáig semmilyen típus nem veszélyeztette az Opel eredményét, egészen addig, amíg a Toyota Prius 2009-ben 0,25-ös értéket ért el. Példának okáért a csúcstechnológiával megtömött BMW i8 is 0,26-ot tud. A Calibra belépőszintjét akkoriban a C20NE motorkódú kétliteres, nyolcszelepes motorral képviselte, amely 115 lóerős teljesítményt és 203 km/h-s csúcssebességet nyújtott.
A Cosworth hengerfejes, 16 szelepes verzió, a méltán híres C20XE – amit példának okáért szívesen használnak hegyi felfutó versenyekre épített versenyautóhoz – pedig már 150 lóerőt és 196 Nm-t produkált és a széria legnépszerűbb változata lett. Emellett készült turbós, 204 lovas verzió is (C20LET), méghozzá hatsebességes kézi váltóval és kérdéses megbízhatóságú összkerékhajtási rendszerrel. Akinek nem lenne elég a négy henger, annak a 2,5 literes V6-os jelentett választási lehetőséget, gyakran automataváltóval párosítva. A Calibra gyártását 1997 augusztusában szüntette meg az Opel, miután 7 év alatt 238 647 példányt gyártott le. Azóta is folyamatos találgatások bukkannak fel ez lehetséges utóddal kapcsolatosan, azonban a villámosok mindeddig nem léptek határozottan az ügy érdekében.